Research Article
BibTex RIS Cite

KAMUSAL HALKLA İLİŞKİLER VE KRİZ YÖNETİMİ: MADEN İLÇESİ ÖRNEĞİNDE BİR ALAN ARAŞTIRMASI

Year 2020, Volume: 30 Issue: 2, 377 - 390, 03.09.2020
https://doi.org/10.18069/firatsbed.755646

Abstract

Kamu ya da özel sektör olsun zaman zaman örgüt içinden ya da örgüt dışından kaynaklanan nedenlerden dolayı kendini bir krizin içerisinde ya da kriz ortamında bulabilir. Kurumlar, kriz süreçlerinden en az zararla veya hiçbir zarar görmeden çıkmak isterler. Bu süreç elbette ki etkin bir kriz yönetimi ile mümkündür. Kriz yönetiminde en önemli işlev halkla ilişkiler faaliyetleri tarafından görülmektedir. Kriz dönemlerinde halkla ilişkiler, kurumun hedef kitle ile etkili bir şekilde iletişim kurmasına, yaşanabilecek sorunların hızlı bir şekilde çözülmesine, kurumun krizden en az etkiyle çıkmasına, kurumun imajının en düşük düzeyde zarar görmesine kısacası kurumun krizden hasarsız ya da en az hasarla atlatmasına katkı sağlar.
Bu çalışmada, Elazığ’ın Maden ilçesinde ortaya çıkan heyelan tehlikesi heyelan ve sonrasında yaşanan gelişmelere ilişkin vatandaşların katılımı bağlamında bir alan araştırması gerçekleştirilerek, kamusal halkla ilişkiler çerçevesinde analiz edilmiştir. Araştırmada alan araştırması yöntemi uygulanmış; veriler telefonla anket tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, katılımcılar açıklanan projeyi beğendiği halde, ödeme planını uygun görmedikleri, proje hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olmadıkları sonucuna varılmıştır. Kamusal halkla ilişkiler bağlamında vatandaşın sürece katılımının yeterli düzeyde olmadığı görülmüştür.

References

  • 1- Akdağ, M. ve Arklan, Ü. (2013). “Kamu Yönetiminde Kriz Yönetimi”, The Journal of Academic Social Science Studies, Vol. 6, Issue 4, p.33-55.
  • 2- Akdağ, M. (2005). Halkla İlişkiler ve Kriz Yönetimi‛, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı.15, 1-20.
  • 3- Arslan, Ş. A. (2017). “Kamu Yönetimi Halkla İlişkiler Anlayışı: Neoliberal Politikalar Açısından Bir Değerlendirme”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 10.1:, 120-133.
  • 4- Black, S. (1972). The Role of Public Relations in Management. London: Pitman Publishing. Boztepe Taşkıran, H. (2019).“Kamu Yönetiminde Vatandaş Katılımı ve Şeffaflığın Sağlanmasında Dijital İletişim Uygulamalarının Rolü”, Amme İdaresi Dergisi, 52.1, 117-144
  • 5- Çamdereli, M. (2000). Ana Çizgileriyle Halkla İlişkiler, Çizgi Kitabevi, Konya.
  • 6- Güneş, A. (2009). “Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Kavramının Tanımı Yeri ve Önemi Üzerine Bir Yaklaşım”, C.Ü. İİBF Dergisi, 10: 1,71-79.
  • 7- Grunig, J. E. (2001). “The Role of Public Relations in Management and Its Contribution to Organizational and Societal Effectiveness”, Speech delivered in Taipei, Taiwan, May 12.
  • 8- Kılınç, İ. (2019). Halkla İlişkiler Perspektifinden Stratejik Etkinlik Yönetimi, “Halkla İlişkiler ve Uygulama Alanları Yeni Eğilimler, Özgür SELVİ, Zülfiye ACAR ŞENTÜRK, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, 205-222.
  • 9- Mert, Y. L. (2016). “Kamu Kurumlarının Hakla İlişkiler Bölümlerinde Örgütlenme Sorunları Ve Çözüm Önerileri”, Erciyes İletişim Dergisi, 4.4: 136-154.
  • 10- Şentürk, A., Z ve Özgür, S. (2019). Halkla İlişkiler, “Halkla İlişkiler ve Uygulama Alanları Yeni Eğilimler, Özgür SELVİ, Zülfiye ACAR ŞENTÜRK, Editör, Eğitim Yay., Konya, 9-32.
  • 11-Tekin, Ö. F. (2016). "Kriz Yönetimi ve Kamu Yönetimi İçin Önemi", Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 18.2, 119-135.
  • 12- Uygun, S. V. (2018). "Türk Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler Kavramının Konumu: Anlayış, Uygulama ve Karşılaştırma", Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 1.3: 20-36. 13-Yalçındağ, S. (1987). Kamu Sektöründe Halkla İlişkiler Uygulamaları, Halkla İlişkiler Sempozyumu, TODAİE, Ankara.
  • 14- Yiğit, A. (1995). “Maden (Ergani Madeni) Kasabası'nın Kuruluş, Gelişme ve Fonksiyonları”, F.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 7, 319-342.
Year 2020, Volume: 30 Issue: 2, 377 - 390, 03.09.2020
https://doi.org/10.18069/firatsbed.755646

Abstract

References

  • 1- Akdağ, M. ve Arklan, Ü. (2013). “Kamu Yönetiminde Kriz Yönetimi”, The Journal of Academic Social Science Studies, Vol. 6, Issue 4, p.33-55.
  • 2- Akdağ, M. (2005). Halkla İlişkiler ve Kriz Yönetimi‛, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı.15, 1-20.
  • 3- Arslan, Ş. A. (2017). “Kamu Yönetimi Halkla İlişkiler Anlayışı: Neoliberal Politikalar Açısından Bir Değerlendirme”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 10.1:, 120-133.
  • 4- Black, S. (1972). The Role of Public Relations in Management. London: Pitman Publishing. Boztepe Taşkıran, H. (2019).“Kamu Yönetiminde Vatandaş Katılımı ve Şeffaflığın Sağlanmasında Dijital İletişim Uygulamalarının Rolü”, Amme İdaresi Dergisi, 52.1, 117-144
  • 5- Çamdereli, M. (2000). Ana Çizgileriyle Halkla İlişkiler, Çizgi Kitabevi, Konya.
  • 6- Güneş, A. (2009). “Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Kavramının Tanımı Yeri ve Önemi Üzerine Bir Yaklaşım”, C.Ü. İİBF Dergisi, 10: 1,71-79.
  • 7- Grunig, J. E. (2001). “The Role of Public Relations in Management and Its Contribution to Organizational and Societal Effectiveness”, Speech delivered in Taipei, Taiwan, May 12.
  • 8- Kılınç, İ. (2019). Halkla İlişkiler Perspektifinden Stratejik Etkinlik Yönetimi, “Halkla İlişkiler ve Uygulama Alanları Yeni Eğilimler, Özgür SELVİ, Zülfiye ACAR ŞENTÜRK, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, 205-222.
  • 9- Mert, Y. L. (2016). “Kamu Kurumlarının Hakla İlişkiler Bölümlerinde Örgütlenme Sorunları Ve Çözüm Önerileri”, Erciyes İletişim Dergisi, 4.4: 136-154.
  • 10- Şentürk, A., Z ve Özgür, S. (2019). Halkla İlişkiler, “Halkla İlişkiler ve Uygulama Alanları Yeni Eğilimler, Özgür SELVİ, Zülfiye ACAR ŞENTÜRK, Editör, Eğitim Yay., Konya, 9-32.
  • 11-Tekin, Ö. F. (2016). "Kriz Yönetimi ve Kamu Yönetimi İçin Önemi", Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 18.2, 119-135.
  • 12- Uygun, S. V. (2018). "Türk Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler Kavramının Konumu: Anlayış, Uygulama ve Karşılaştırma", Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 1.3: 20-36. 13-Yalçındağ, S. (1987). Kamu Sektöründe Halkla İlişkiler Uygulamaları, Halkla İlişkiler Sempozyumu, TODAİE, Ankara.
  • 14- Yiğit, A. (1995). “Maden (Ergani Madeni) Kasabası'nın Kuruluş, Gelişme ve Fonksiyonları”, F.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 7, 319-342.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Issue
Authors

Adem Doğan 0000-0003-0933-6072

Publication Date September 3, 2020
Submission Date June 20, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 30 Issue: 2

Cite

APA Doğan, A. (2020). KAMUSAL HALKLA İLİŞKİLER VE KRİZ YÖNETİMİ: MADEN İLÇESİ ÖRNEĞİNDE BİR ALAN ARAŞTIRMASI. Firat University Journal of Social Sciences, 30(2), 377-390. https://doi.org/10.18069/firatsbed.755646