Özel eğitimde önemli yeri olan matematik eğitimi teknoloji kullanımına ihtiyaç duyulan başlıca alanlardan biridir. Bu noktada eğitimcilerin materyal alternatiflerini artırma konusunda ise teknolojik araçların önemli avantajlar sunduğu düşünülmektedir. Ancak alanyazın incelendiğinde konu ile alakalı yeterli sayıda çalışma ile karşılaşılamamaktır. Bu araştırmada ise özel eğitim hizmetlerinden yararlanan zihinsel yetersizliğe (ZY) sahip öğrencilerin matematik eğitiminde teknolojinin kullanımına ilişkin çalışmaların incelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel tarama yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen bu araştırma kapsamında Google Akademik, Web of Science, Science Direct, OpenThesis, Stanford Libraries ve YÖKTez veritabanları üzerinden anahtar kelimeler ile 2010-2021 yıl aralığında Türkçe ve İngilizce yayın dillerinde 22 çalışma incelemeye alınmıştır. İnceleme sonucunda farklı formatlarda öğrenme sürecine dâhil edilen teknoloji ürünlerinin genel olarak akademik başarıyı arttırma, davranışı sürdürme ve bilgiyi genelleyebilme açısından yardımcı rol üstlendiği belirlenmiştir. Kullanılan teknolojilerin ise sanal teknolojiler ve video destekli materyaller çevresinde yoğunlaştığı görülmüştür. Ayrıca çalışmalarda teknolojiden bilginin çoklu formda sunularak kalıcı hale getirilmesi ve öğrenci hatalarının anında geri bildirimler ile düzeltilmesi odağında faydalanılmıştır.
Özel Eğitim Zihinsel Yetersizlik Öğretim Teknolojileri Matematik Becerileri Yardımcı Teknolojiler.
Mathematics education in special education is one of the important problem areas that requires the use of technology. At this point, it is thought that technological tools offer significant advantages in increasing the material alternatives of educators. There is a serious deficit in the literature regarding the use of technology in providing math skills to individuals in need of special education. In this study, it was aimed to examine the studies on the use of technology in mathematics education of students with intellectual disability (ID), which is a group in special education. Within the scope of this research carried out by using descriptive scanning method, 22 studies were examined in Turkish and English languages between 2010-2021 with keywords through Google Academic, Web of Science, Science Direct, OpenThesis, Stanford Libraries and YÖKTez databases. The results of this examination indicated that technology products included in the learning process in different formats generally play a supporting role in increasing academic success, maintaining behavior and generalizing knowledge. Technologies used are concentrated around virtual technologies and video-supported materials. In addition, technology has been used to make the information permanent by presenting it in multiple forms and to correct student errors with instant feedback.
Special Education Intellectual Disability Instructional Technologies Mathematical Skills Assistive Technologies.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Issue |
Authors | |
Publication Date | September 16, 2021 |
Submission Date | April 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 31 Issue: 3 |