Bu araştırmada Türkçe öğretmeni adaylarının Türkçe Eğitimi Bölümüne/Öğretmenliğine yönelik güdülenme düzeylerinin cinsiyet, sınıf düzeyi ve üniversite değişkenleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmanın çalışma grubu Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Dicle Üniversitesi, Fırat Üniversitesi, İnönü Üniversitesi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Erciyes Üniversitesi, Cumhuriyet Üniversitesi, Siirt Üniversitesi ve Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültelerinin Türkçe Eğitimi Bölümlerinin 1 ve 4. sınıfında öğrenim gören toplamda 809 Türkçe öğretmeni adayından oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Arslan (2011) tarafından geliştirilen Türkçe Öğretmeni Adaylarının Türkçe Eğitimi Bölümüne ve Öğretmenliğine Yönelik Güdülenme Düzeyleri Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının güdülenme düzeylerinin bütün değişkenler bakımından istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde farklılaştığı belirlenmiştir. Yapılan karşılaştırmalarda kadın öğretmen adaylarının erkeklerden, 1. sınıfların 4. sınıflardan daha yüksek güdülenme düzeyine sahip oldukları tespit edilmiştir. Üniversite değişkenine yönelik yapılan karşılaştırmada ise Siirt ve Dicle Üniversitelerinin daha düşük güdülenme düzeyinde olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte Türkçe öğretmeni adaylarının yüksek güdülenme düzeyine sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
In this context, the aim of the study was to examine the motivation levels of Turkish teacher applicants towards the Department of Turkish Education/Teaching in terms of gender, grade level and university variables. The study group of this research, in which the survey model was used, were students studying in the 1st and 4th grades of the Turkish Education Departments of Erzincan Binali Yıldırım University, Dicle University, Fırat University, İnönü University, Nevşehir Hacı Bektaş Veli University, Erciyes University, Cumhuriyet University, Siirt University and Adıyaman University Faculty of Education. It consists of 809 Turkish teacher applicants in total.The Motivation Level Scale of Turkish Teacher Applicants towards Turkish Education Department and Teaching, developed by Arslan (2011), was used as a data collection tool. In result of the research, it was determined that the motivation levels of teacher applicants differed statistically significantly in terms of all variables. In the comparisons made, it was determined that female teacher applicants had higher motivation levels than men, and 1st graders had higher motivation levels than 4th graders. In the comparison made regarding the university variable, it was determined that Siirt and Dicle Universities had lower motivation levels. In the meantime, it was concluded that Turkish teacher applicants have a high level of motivation.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social and Humanities Education (Excluding Economics, Business and Management), Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Issue |
Authors | |
Publication Date | September 18, 2024 |
Submission Date | February 27, 2024 |
Acceptance Date | September 9, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 34 Issue: 3 |