BibTex RIS Cite

The Methods of Coping with the Stress Among Medical Faculty Students and the Relationship between Sociodemographic Characteristics and these Methods

Year 2014, Volume: 19 Issue: 1, 31 - 37, 29.07.2014

Abstract

Objective: Aim of the study is to examine the methods of coping with the stress among the 1st , 3rd and 6th year medical faculty students at Pamukkale University and to examine the relationship between sociodemographic characteristics and these methods. Material and Method: This cross-sectional study was conducted among the 1st , 3rd and 6th year medical faculty students at Pamukkale University in June 2012. Folkman and Lazarus' ‘Ways of Coping Scale' was applied to participants. Results: The mean age of the students was 21.9± 2.7 and 55.2% were female. 42.7% of students were in the 1st, 42.7% in the 3rd, and 14.6% in the 6th grade. The method of ‘Self Confident Coping' was higher in men (19.9±4.2) than women (18.3±3.3) (p = 0.005). The method of ‘Optimistic' was higher in men (13.4±2.5) than women (12,3±2.2) (p=0.005). Multivariate analyzes showed that men (p=0.006) and older age groups (p=0.026) used ‘Problem-focused/Active' style of coping with stress, participants in the 1st and 3rd class (p=0.01) and (p=0.03) more frequently used ‘Emotion-focused/Passive' style of coping with stress. Conclusion: Medical students are mostly using the method of ‘Self Confident Coping' and infrequently using the method of ‘Seeking of Social Support'. Men and older ones mainly use ‘Problem-focused/Active' style of coping. Health services for medical students to provide support about coping with the stress need to be activated and the results of this study and similar studies need to be used to improve the quality of services for students.

References

  • Köknel Ö. Zorlanan İnsan. Altın Kitaplar Yayınevi, İstanbul, 1998; 37.
  • Selye H. Stress without distress. Harper and Row Publishers, Inc. New York, 1974; 27.
  • Folkman S, Lazarus RS. Coping as a mediator of emotion. J Person Soc Psychol 1988; 54: 466-75.
  • Folkman S, Lazarus RS. Stres, appraisal and coping. New York: Springer Co, 1984.
  • Gonzalez LO, Sellers EW. The effect of a stress-management program on self concept, locus of control, and the acquisition of coping skills in school-age children diagnosed with attention deficit hyperactivity disorder. JCAPN 2002; 15: 5-15.
  • Baltaş Z, Baltaş A. Stres ve başa çıkma yolları. İstanbul: Remzi Kitabevi. 2000.
  • Dressler WW. The social and cultural context of coping, action, gender and symptoms in a southern black community. Soc Sci Med 1985; 21: 499-506.
  • Folkman S, Lazarus RS. An analysis of coping in a middle-aged community sample. J Health Soc Behav 1980; 21: 219-39.
  • Folkman S, Lazarus RS. If it changes it must be a process: Study of emotion and coping during three stages of a college examination. J Person Soc Psychol 1985; 48: 150-70.
  • İnanç N, Savaş HA, Tutkun H, Herken H, Savaş E. Gaziantep Üniversitesi mediko-sosyal merkezinde psikiyatrik açıdan incelenen öğrencilerin klinik ve sosyodemografik özellikleri. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 2004; 5: 222-30.
  • Temel E, Bahar A, Çuhadar D. Öğrenci hemşirelerin stresle baş etme tarzları ve depresyon düzeylerinin belirlenmesi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 2007; 2: 5.
  • Currie CE, Elton RA, Todd J, Platt S. Indicators of socioeconomic status for adolescents: the WHO health behaviour in school aged children survey. Health Educ Res 1997; 12: 385-97.
  • Şahin NH, Durak A. Üniversite öğrencileri için bir stresle başa çıkma tarzı ölçeği. Türk Psikoloji Dergisi, 1995; 10: 56-73.
  • Tuğrul C. Alkolik babaların 18-24 yaşlarındaki çocuklarında stres kaynakları, stresle başa çıkma yolları, benlik saygısı ve uyum düzeyi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Nörolojik Bilimler ve Psikiyatri Enstitüsü, 1994.
  • Kaya M, Genç M, Kaya B, Pehlivan E. Tıp fakültesi ve sağlık yüksekokulu öğrencilerinde depresif belirti yaygınlığı, stresle başaçıkma tarzları ve etkileyen faktörler. Türk Psikiyatri Dergisi 2007; 18: 137-46.
  • Gürdil G. Üniversite öğrencilerinde travma yaşantısı, stresle başa çıkma tarzları ve iç-dış kontrol odağı inancı ile riskli alkol kullanımı arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı Klinik Psikoloji Bilim Dalı, 2007.
  • Güler Ö, Çınar S. Hemşirelik öğrencilerinin algıladıkları stresörler ve kullandıkları başetme yöntemlerinin belirlenmesi. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, 2010; Sempozyum Özel Sayısı.
  • Şen H, Toygar M, Türker T, İnce N, Tuğcu H, Keskin H. Bir grup hekimin stresle başa çıkma tekniklerinin değerlendirilmesi. TAF Prev Med Bull 2012; 11: 211-8.

Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Stresle Başa Çıkma Yöntemleri ve Bu Yöntemlerin Sosyodemografik Özelliklerle İlişkisi

Year 2014, Volume: 19 Issue: 1, 31 - 37, 29.07.2014

Abstract

Amaç: Bu çalışma Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi 1. , 3. ve 6. sınıf öğrencilerinin stresle başa çıkma yöntemleri ve bu yöntemlerin sosyodemografik özelliklerle olan ilişkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Çalışmamız kesitsel tipte bir araştırma olup, 2012 yılı Haziran ayında Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi 1. , 3. ve 6. sınıf öğrencileri arasında tamamlanmıştır. Katılımcılara Folkman ve Lazarus tarafından geliştirilen “Stresle Başa Çıkma Tarzları Ölçeği” uygulanmıştır. Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 21,9±2,7 olup, % 55,2'si kız öğrencidir. Katılımcıların % 42,7'si 1. sınıf, % 42,7'si 3. sınıf ve % 14,6'sı 6. sınıf öğrencisidir. “Kendine Güvenli Yaklaşım” erkeklerde (19,9±4,2) kadınlara (18,3±3,3) göre yüksek bulunmuştur (p=0,005). “İyimser Yaklaşım” erkeklerde (13,4±2,5) kadınlara (12,3±2,2) göre yüksek bulunmuştur. Çoklu analizler erkekler (p=0,006) ve yaşı daha büyük olanların (p=0,026) “Probleme Yönelik/Aktif ” stresle başa çıkma tarzını benimsediğini, 1. ve 3. sınıf öğrencileri (p=0,01) ve (p=0,03) “Duygulara yönelik/Pasif” stresle başa çıkma tarzını daha sıklıkla kullandığını göstermektedir. Sonuç: Tıp Fakültesi öğrencileri stresle başa çıkma yöntemleri içerisinde en fazla “Kendine Güvenli Yaklaşımı”, en az ise “Sosyal Destek Arama” yöntemini kullanmaktadır. Erkekler ve yaşı büyük olanlar “probleme yönelik/aktif ” yöntemleri daha fazla kullanmaktadır. Tıp fakültesi öğrencilerinin stresle başa çıkma konusunda destek sağlayacak merkezlerin etkinleştirilmesi, bu ve benzeri çalışmaların sonuçlarının öğrencilere yönelik verilecek hizmetlerin kalitesini arttırmak için kullanılması uygundur.

References

  • Köknel Ö. Zorlanan İnsan. Altın Kitaplar Yayınevi, İstanbul, 1998; 37.
  • Selye H. Stress without distress. Harper and Row Publishers, Inc. New York, 1974; 27.
  • Folkman S, Lazarus RS. Coping as a mediator of emotion. J Person Soc Psychol 1988; 54: 466-75.
  • Folkman S, Lazarus RS. Stres, appraisal and coping. New York: Springer Co, 1984.
  • Gonzalez LO, Sellers EW. The effect of a stress-management program on self concept, locus of control, and the acquisition of coping skills in school-age children diagnosed with attention deficit hyperactivity disorder. JCAPN 2002; 15: 5-15.
  • Baltaş Z, Baltaş A. Stres ve başa çıkma yolları. İstanbul: Remzi Kitabevi. 2000.
  • Dressler WW. The social and cultural context of coping, action, gender and symptoms in a southern black community. Soc Sci Med 1985; 21: 499-506.
  • Folkman S, Lazarus RS. An analysis of coping in a middle-aged community sample. J Health Soc Behav 1980; 21: 219-39.
  • Folkman S, Lazarus RS. If it changes it must be a process: Study of emotion and coping during three stages of a college examination. J Person Soc Psychol 1985; 48: 150-70.
  • İnanç N, Savaş HA, Tutkun H, Herken H, Savaş E. Gaziantep Üniversitesi mediko-sosyal merkezinde psikiyatrik açıdan incelenen öğrencilerin klinik ve sosyodemografik özellikleri. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 2004; 5: 222-30.
  • Temel E, Bahar A, Çuhadar D. Öğrenci hemşirelerin stresle baş etme tarzları ve depresyon düzeylerinin belirlenmesi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 2007; 2: 5.
  • Currie CE, Elton RA, Todd J, Platt S. Indicators of socioeconomic status for adolescents: the WHO health behaviour in school aged children survey. Health Educ Res 1997; 12: 385-97.
  • Şahin NH, Durak A. Üniversite öğrencileri için bir stresle başa çıkma tarzı ölçeği. Türk Psikoloji Dergisi, 1995; 10: 56-73.
  • Tuğrul C. Alkolik babaların 18-24 yaşlarındaki çocuklarında stres kaynakları, stresle başa çıkma yolları, benlik saygısı ve uyum düzeyi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Nörolojik Bilimler ve Psikiyatri Enstitüsü, 1994.
  • Kaya M, Genç M, Kaya B, Pehlivan E. Tıp fakültesi ve sağlık yüksekokulu öğrencilerinde depresif belirti yaygınlığı, stresle başaçıkma tarzları ve etkileyen faktörler. Türk Psikiyatri Dergisi 2007; 18: 137-46.
  • Gürdil G. Üniversite öğrencilerinde travma yaşantısı, stresle başa çıkma tarzları ve iç-dış kontrol odağı inancı ile riskli alkol kullanımı arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı Klinik Psikoloji Bilim Dalı, 2007.
  • Güler Ö, Çınar S. Hemşirelik öğrencilerinin algıladıkları stresörler ve kullandıkları başetme yöntemlerinin belirlenmesi. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, 2010; Sempozyum Özel Sayısı.
  • Şen H, Toygar M, Türker T, İnce N, Tuğcu H, Keskin H. Bir grup hekimin stresle başa çıkma tekniklerinin değerlendirilmesi. TAF Prev Med Bull 2012; 11: 211-8.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ahmet Ergin This is me

Süleyman Utku Uzun

Ali İhsan Bozkurt This is me

Publication Date July 29, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 19 Issue: 1

Cite

APA Ergin, A., Uzun, S. U., & Bozkurt, A. İ. (2014). Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Stresle Başa Çıkma Yöntemleri ve Bu Yöntemlerin Sosyodemografik Özelliklerle İlişkisi. Fırat Tıp Dergisi, 19(1), 31-37.
AMA Ergin A, Uzun SU, Bozkurt Aİ. Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Stresle Başa Çıkma Yöntemleri ve Bu Yöntemlerin Sosyodemografik Özelliklerle İlişkisi. Fırat Tıp Dergisi. February 2014;19(1):31-37.
Chicago Ergin, Ahmet, Süleyman Utku Uzun, and Ali İhsan Bozkurt. “Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Stresle Başa Çıkma Yöntemleri Ve Bu Yöntemlerin Sosyodemografik Özelliklerle İlişkisi”. Fırat Tıp Dergisi 19, no. 1 (February 2014): 31-37.
EndNote Ergin A, Uzun SU, Bozkurt Aİ (February 1, 2014) Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Stresle Başa Çıkma Yöntemleri ve Bu Yöntemlerin Sosyodemografik Özelliklerle İlişkisi. Fırat Tıp Dergisi 19 1 31–37.
IEEE A. Ergin, S. U. Uzun, and A. İ. Bozkurt, “Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Stresle Başa Çıkma Yöntemleri ve Bu Yöntemlerin Sosyodemografik Özelliklerle İlişkisi”, Fırat Tıp Dergisi, vol. 19, no. 1, pp. 31–37, 2014.
ISNAD Ergin, Ahmet et al. “Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Stresle Başa Çıkma Yöntemleri Ve Bu Yöntemlerin Sosyodemografik Özelliklerle İlişkisi”. Fırat Tıp Dergisi 19/1 (February 2014), 31-37.
JAMA Ergin A, Uzun SU, Bozkurt Aİ. Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Stresle Başa Çıkma Yöntemleri ve Bu Yöntemlerin Sosyodemografik Özelliklerle İlişkisi. Fırat Tıp Dergisi. 2014;19:31–37.
MLA Ergin, Ahmet et al. “Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Stresle Başa Çıkma Yöntemleri Ve Bu Yöntemlerin Sosyodemografik Özelliklerle İlişkisi”. Fırat Tıp Dergisi, vol. 19, no. 1, 2014, pp. 31-37.
Vancouver Ergin A, Uzun SU, Bozkurt Aİ. Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Stresle Başa Çıkma Yöntemleri ve Bu Yöntemlerin Sosyodemografik Özelliklerle İlişkisi. Fırat Tıp Dergisi. 2014;19(1):31-7.