Amaç: Çalışma, toplumsal cinsiyet eşitliği dersini alan ve almayan üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlarını belirlemek amacıyla gerçekleştirildi.
Yöntem: Tanımlayıcı ve karşılaştırmalı tipte planlanan bu çalışma, toplumsal cinsiyet eşitliğine ilişkin dersi alan ve almayan toplam 84 hemşirelik bölümü dördüncü sınıf öğrencisi ile yürütüldü. Verilerin toplanmasında Birey Tanıtım Formu ve Toplumsal Cinsiyet Rolleri Tutum Ölçeği kullanıldı. Verilerin değerlendirilmesi tanımlayıcı testler, ki kare, Mann-Whitney U, KruskalWallis ve Wilcoxon testi ile yapıldı.
Bulgular: Çalışmada eğitim alan ve almayan gruptaki öğrencilerin birinci izlemde Toplumsal Cinsiyet Rolleri Tutum Ölçeği puan ortalamaları arasında fark bulunmazken, eğitim sonrasında yapılan ikinci izlemde gruplar arasındaki puan farkının istatistiksel olarak anlamlı olduğu belirlendi.
Sonuç: Çalışmadan elde edilen sonuçlar Toplumsal Cinsiyet Eşitliği dersinin öğrencilerin toplumsal cinsiyet rol tutumları üzerine etki ettiğini göstermektedir. Bu nedenle tüm yükseköğretim kurumlarında Toplumsal Cinsiyet Eşitliği dersine müfredatlarda yer verilmesi önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler: Toplumsal cinsiyet rolleri, planlı eğitim, hemşirelik öğrencisi.
Aim: This study is conducted to determine the gender attitude related rolles of university students who continued or not the gender equality course.
Method: A descriptive and comparative study is planned in this study. It is conducted with 84 students that all take and not take the lecture of gender equility and. Data were collected by using personal identity form and Gender Roles Attitude Scale. The analysis of data made by descriptive tests chi-square, Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis and Wilcoxon.
Results: At the first monitor, no diff erence found between the groups that had the education and that didn’t have the education regarding the Gender Roles Attitude Scale score average. But at the second monitor made after the education, a statistically meaningful diff erence found on score averages of groups.
Conclusion: The results of the study shows that the lecture of Gender Equility eff ects gender roles attitude of students and it is suggested that this lecture should be included in the curriculum of all higher education institutions.
Keywords: Gender roles, planned education, nursing student.
Journal Section | Reserch Papers |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 25 Issue: 2 |