BibTex RIS Cite

ÖĞRETMENLERiN EPiLEPSi, DiYABET VE ASTIMI OLAN ÇOCUKLARIN ACiL DURUMLARINA YÖNELiK YAKLAŞIMLARI

Year 2005, Volume: 13 Issue: 55, 127 - 138, 21.08.2015

Abstract

Bu c;ah ma; ogretmenlerin, epilepsi, diyabct ve astlm hastas1 olan c;ocuklann acil mtidahale gerektiren duru1nlanndaki uygulamalannt ve etkileyen fakt6rleri belirlemek amac1yla planlanTI11$tlr. Tan1mlay1c1 tipte planlanan bu yah$ma istanbul Bahc;:elicv!er ve Gilng6ren ilyelerine bagl1 10 ilkogretim okulunda c;ah$an 250 ogretmen Lizerinde yap1lm1$tlr. ah$mada veri toplama arac1 olarak ara$hrmacilar  taraftndan geli$tirilen  "anket formu" ogretmenlerin Epilepsi, Diyabet, Asttm Hastaltklan Bilgi Dilzeyi Belirleme Formu" ve  "bgretmenlerin  Epilepsi  ve Diyabet Astun Hastaliklann1n Acil Durum Uygulamalann1 Degerlendinne Formu" kullan1lm1$t1f.

6gretmenlerin ya$ ortalamas1n1n 36.98±8.06 oldugu, % 57.6's1n1n  kad1n,  o/o  42.4'unun erkek oldugu, % 78.4'ilniln lisans, o/o 21.6's1111n Onlisans mezunu oldugu bulunmu tur. Ogretmenlerin epilepsi, diyabet, ast1m hastahklan ile  ilgili bilgi dilzeylerinin  iyi  dilzeydc  oldugu ancak acil  duru1n  uygulamalann1n  yetersiz  oldugu  bulunmu tur.  6gretmenlerin  konu  ile  ilgili olarak  egitilmcsi  Onerilmi tir.

Anahtar Kelimelcr:  Epilepsi, Diyabet, Ast1m, 6grenci, Acil Durum, Ogretmen

Year 2005, Volume: 13 Issue: 55, 127 - 138, 21.08.2015

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Reserch Papers
Authors

Nalan Aktaş Öngün This is me

M. Nihal Esin

Publication Date August 21, 2015
Published in Issue Year 2005 Volume: 13 Issue: 55

Cite

APA Aktaş Öngün, N., & Esin, M. N. (2015). ÖĞRETMENLERiN EPiLEPSi, DiYABET VE ASTIMI OLAN ÇOCUKLARIN ACiL DURUMLARINA YÖNELiK YAKLAŞIMLARI. Florence Nightingale Journal of Nursing, 13(55), 127-138.
AMA Aktaş Öngün N, Esin MN. ÖĞRETMENLERiN EPiLEPSi, DiYABET VE ASTIMI OLAN ÇOCUKLARIN ACiL DURUMLARINA YÖNELiK YAKLAŞIMLARI. Florence Nightingale Journal of Nursing. September 2015;13(55):127-138.
Chicago Aktaş Öngün, Nalan, and M. Nihal Esin. “ÖĞRETMENLERiN EPiLEPSi, DiYABET VE ASTIMI OLAN ÇOCUKLARIN ACiL DURUMLARINA YÖNELiK YAKLAŞIMLARI”. Florence Nightingale Journal of Nursing 13, no. 55 (September 2015): 127-38.
EndNote Aktaş Öngün N, Esin MN (September 1, 2015) ÖĞRETMENLERiN EPiLEPSi, DiYABET VE ASTIMI OLAN ÇOCUKLARIN ACiL DURUMLARINA YÖNELiK YAKLAŞIMLARI. Florence Nightingale Journal of Nursing 13 55 127–138.
IEEE N. Aktaş Öngün and M. N. Esin, “ÖĞRETMENLERiN EPiLEPSi, DiYABET VE ASTIMI OLAN ÇOCUKLARIN ACiL DURUMLARINA YÖNELiK YAKLAŞIMLARI”, Florence Nightingale Journal of Nursing, vol. 13, no. 55, pp. 127–138, 2015.
ISNAD Aktaş Öngün, Nalan - Esin, M. Nihal. “ÖĞRETMENLERiN EPiLEPSi, DiYABET VE ASTIMI OLAN ÇOCUKLARIN ACiL DURUMLARINA YÖNELiK YAKLAŞIMLARI”. Florence Nightingale Journal of Nursing 13/55 (September 2015), 127-138.
JAMA Aktaş Öngün N, Esin MN. ÖĞRETMENLERiN EPiLEPSi, DiYABET VE ASTIMI OLAN ÇOCUKLARIN ACiL DURUMLARINA YÖNELiK YAKLAŞIMLARI. Florence Nightingale Journal of Nursing. 2015;13:127–138.
MLA Aktaş Öngün, Nalan and M. Nihal Esin. “ÖĞRETMENLERiN EPiLEPSi, DiYABET VE ASTIMI OLAN ÇOCUKLARIN ACiL DURUMLARINA YÖNELiK YAKLAŞIMLARI”. Florence Nightingale Journal of Nursing, vol. 13, no. 55, 2015, pp. 127-38.
Vancouver Aktaş Öngün N, Esin MN. ÖĞRETMENLERiN EPiLEPSi, DiYABET VE ASTIMI OLAN ÇOCUKLARIN ACiL DURUMLARINA YÖNELiK YAKLAŞIMLARI. Florence Nightingale Journal of Nursing. 2015;13(55):127-38.