Research Article
BibTex RIS Cite

BAĞLAMA EĞİTİMİNİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ GÜVEN DÜZEYLERİNE ETKİSİ

Year 2024, , 537 - 554, 31.08.2024
https://doi.org/10.55666/folklor.1496011

Abstract

İnsanlık tarihi boyunca bilim insanları, beden ve ruh sağlığı üzerinde birçok araştırmalar yapmış ve birçok eğitim çeşitleri geliştirmişlerdir. Günümüzde teknolojik gelişimin ve sosyal medya kullanımının en üst seviyelere ulaşmasının, bireysel yalnızlığa ve çeşitli psikolojik rahatsızlıkların ortaya çıkmasına neden olduğu çeşitli çalışmalar ile ortaya konmaktadır. Yapılan birçok araştırmada sosyal ortamda bulunmanın, toplu eğitim almanın, sanat ile ilgilenmenin ve buna benzer birçok sosyal etkinlikte bulunmanın bireyler üzerinde olumlu psikolojik etkileri olduğu görülmektedir. Bu sosyal etkinliklerden önemli bir yere sahip olan sanat eğitiminin ise bireye, hayatı boyunca sahip olabileceği eğlenceli ve kalıcı beceri davranışı kazandırdığı söylenebilir. Ayrıca taranan literatürde sosyal beceri ve öz güvenin sosyal etkinlikleri anlamlı düzeyde etkilediği görülmektedir. Müzik, çalgı, dans, ritim ve çeşitli oyun eğitimlerinin sosyal beceri ve öz güven üzerinde olumlu etkilere neden olduğu yapılan araştırmalarda ortaya konmuştur. Bu bağlamda; bağlama eğitiminin öz güveni etkileyen faktörleri içinde barındırmasına rağmen literatürde bu alanla ilgili araştırmaların sayısının çok fazla olmadığı görülmüştür. Alan yazında bu araştırma ile ilgili birebir benzer bir araştırmanın olmaması ve araştırmanın gelecekte yapılan araştırmalara da kaynak teşkil etmesi bu araştırmanın önemini ortaya koymaktadır. Bu çalışmada bağlama eğitiminin üniversite öğrencilerinin özgüven düzeyleri üzerindeki etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında araştırma örneklemi olarak Giresun Üniversitesinde bağlama eğitimi alan 60 üniversite öğrencisi ile bağlama eğitimi almayan 60 üniversite öğrencisi olmak üzere toplam 120 üniversite öğrencisi rastgele seçilmiştir. Araştırmanın verilerini elde etmek için Akın (2007) tarafından geliştirilen, geçerlilik ve güvenirlilik çalışmalarının yapıldığı 33 maddelik Öz Güven Ölçeği kullanılmıştır. Ölçek, içsel öz güven ve dışsal öz güven olmak üzere iki alt boyuttan oluşmaktadır. Çalışmada elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS.16 programı ve verilerin analizinde Bağımsız Gruplar T Testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda bağlama eğitimi alma değişkenine göre öz güven değerlerinin farklılaştığı görülmüştür (p<0.05). Bulgulara göre bağlama eğitimi alan katılımcıların, bağlama eğitimi almayan katılımcılara göre öz güven düzeylerinin daha yüksek olduğu ve sanat eğitiminin bireyler üzerinde psikolojik olarak olumlu katkılara neden olduğu söylenebilir.

References

  • Referans1 Referans1 Referans1
Year 2024, , 537 - 554, 31.08.2024
https://doi.org/10.55666/folklor.1496011

Abstract

References

  • Referans1 Referans1 Referans1
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Turkish Folklore (Other)
Journal Section Articles
Authors

Bilal Dizdar 0000-0003-1074-6669

Early Pub Date August 28, 2024
Publication Date August 31, 2024
Submission Date June 4, 2024
Acceptance Date August 16, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Dizdar, B. (2024). BAĞLAMA EĞİTİMİNİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ GÜVEN DÜZEYLERİNE ETKİSİ. Folklor Akademi Dergisi, 7(2), 537-554. https://doi.org/10.55666/folklor.1496011