BibTex RIS Cite

Türkiye’de Eğitimin Niteliğinin OECD ve AB Ülkeleri ile Karşılaştırmalı Bir Analizi

Year 2012, Issue: 570, 35 - 35, 01.08.2012

Abstract

Bu çalışmada Türkiye’nin eğitim niteliğinin, 25 OECD ve 15 AB ülkesi karşısındaki durumunun ortaya konulması amaçlanmıştır. Eğitimin niteliğini ortaya koymak için literatürde kullanılan öğrenci-öğretmen oranı (sınıf büyüklüğü), öğrenci başına düşen toplam eğitim harcamaları ve uluslararası sınavlardaki başarı düzeyleri (PISA Sınavı) ölçütleri kullanılmış ve Türkiye, 25 OECD ve 15 AB ülkesi ile karşılaştırılmıştır. Yapılan analizler sonucunda eğitimin niteliğini gösteren öğrenci-öğretmen oranı (sınıf büyüklüğü), öğrenci başına düşen toplam eğitim harcamaları ve uluslararası sınavlardaki başarı düzeyleri (PISA Sınavı) ölçütlerinin her üçünde de Türkiye’nin gerek 25 OECD ve gerekse 15 AB ülkesi ortalamasının oldukça uzağında yer aldığı görülmüştür. Bu kapsamda Türkiye’de eğitimin niteliğinin söz konusu ülkelerle karşılaştırıldığında oldukça düşük seviyede/yetersiz olduğu söylenebilir

A Comparative Analysis of Education Quality in Turkey with OECD Countries and EU Countries

Year 2012, Issue: 570, 35 - 35, 01.08.2012

Abstract

The aim of this research is to comparatively analyze education quality of Turkey with 25 OECD countries and 15 EU countries using pupil-teachers ratio, education expenditure per student and international test scores (PISA) as indicators of education quality. The results of this study indicate that compared with OECD and EU countries, all indicators of education quality are much lower in Turkey. It can be said that the quality of education in Turkey is considerably low

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Fatih Yardımcıoğlu

Temel Gürdal

Publication Date August 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Issue: 570

Cite

APA Yardımcıoğlu, F., & Gürdal, T. (2012). Türkiye’de Eğitimin Niteliğinin OECD ve AB Ülkeleri ile Karşılaştırmalı Bir Analizi. Finans Politik Ve Ekonomik Yorumlar(570), 35-35.
AMA Yardımcıoğlu F, Gürdal T. Türkiye’de Eğitimin Niteliğinin OECD ve AB Ülkeleri ile Karşılaştırmalı Bir Analizi. FPEYD. August 2012;(570):35-35.
Chicago Yardımcıoğlu, Fatih, and Temel Gürdal. “Türkiye’de Eğitimin Niteliğinin OECD Ve AB Ülkeleri Ile Karşılaştırmalı Bir Analizi”. Finans Politik Ve Ekonomik Yorumlar, no. 570 (August 2012): 35-35.
EndNote Yardımcıoğlu F, Gürdal T (August 1, 2012) Türkiye’de Eğitimin Niteliğinin OECD ve AB Ülkeleri ile Karşılaştırmalı Bir Analizi. Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar 570 35–35.
IEEE F. Yardımcıoğlu and T. Gürdal, “Türkiye’de Eğitimin Niteliğinin OECD ve AB Ülkeleri ile Karşılaştırmalı Bir Analizi”, FPEYD, no. 570, pp. 35–35, August 2012.
ISNAD Yardımcıoğlu, Fatih - Gürdal, Temel. “Türkiye’de Eğitimin Niteliğinin OECD Ve AB Ülkeleri Ile Karşılaştırmalı Bir Analizi”. Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar 570 (August 2012), 35-35.
JAMA Yardımcıoğlu F, Gürdal T. Türkiye’de Eğitimin Niteliğinin OECD ve AB Ülkeleri ile Karşılaştırmalı Bir Analizi. FPEYD. 2012;:35–35.
MLA Yardımcıoğlu, Fatih and Temel Gürdal. “Türkiye’de Eğitimin Niteliğinin OECD Ve AB Ülkeleri Ile Karşılaştırmalı Bir Analizi”. Finans Politik Ve Ekonomik Yorumlar, no. 570, 2012, pp. 35-35.
Vancouver Yardımcıoğlu F, Gürdal T. Türkiye’de Eğitimin Niteliğinin OECD ve AB Ülkeleri ile Karşılaştırmalı Bir Analizi. FPEYD. 2012(570):35-.