Bu çalışmada Türkiye’nin eğitim niteliğinin, 25 OECD ve 15 AB ülkesi karşısındaki durumunun ortaya konulması amaçlanmıştır. Eğitimin niteliğini ortaya koymak için literatürde kullanılan öğrenci-öğretmen oranı (sınıf büyüklüğü), öğrenci başına düşen toplam eğitim harcamaları ve uluslararası sınavlardaki başarı düzeyleri (PISA Sınavı) ölçütleri kullanılmış ve Türkiye, 25 OECD ve 15 AB ülkesi ile karşılaştırılmıştır. Yapılan analizler sonucunda eğitimin niteliğini gösteren öğrenci-öğretmen oranı (sınıf büyüklüğü), öğrenci başına düşen toplam eğitim harcamaları ve uluslararası sınavlardaki başarı düzeyleri (PISA Sınavı) ölçütlerinin her üçünde de Türkiye’nin gerek 25 OECD ve gerekse 15 AB ülkesi ortalamasının oldukça uzağında yer aldığı görülmüştür. Bu kapsamda Türkiye’de eğitimin niteliğinin söz konusu ülkelerle karşılaştırıldığında oldukça düşük seviyede/yetersiz olduğu söylenebilir
The aim of this research is to comparatively analyze education quality of Turkey with 25 OECD countries and 15 EU countries using pupil-teachers ratio, education expenditure per student and international test scores (PISA) as indicators of education quality. The results of this study indicate that compared with OECD and EU countries, all indicators of education quality are much lower in Turkey. It can be said that the quality of education in Turkey is considerably low
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Issue: 570 |