Uzaktan eğitim, öğrenci ile eğitimciyi yeni teknolojiler kullanarak bir araya getiren ve e-öğrenme ya da çevrimiçi öğrenme olarak adlandırılan yeni nesil bir eğitim biçimi olarak hayatımızda yerini almıştır. Bu çalışmanın amacı, ön lisans öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik algılarının incelenmesidir. Araştırma betimsel tarama modelindedir. Çalışmada, Ardışık Bağımsız Örneklemler Deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 ve 2021-2022 eğitim öğretim yıllarında özel bir üniversitenin ön lisans öğrencilerinden elverişli örnekleme yoluyla belirlenen birinci ve ikinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Katılımcılara, dijital ortamda hazırlanan form gönderilmiş, veriler toplanmıştır. Veriler nitel araştırma yönteminde betimsel analiz kullanılarak çözümlenmesi ile sonuçlara ulaşılmıştır. Sonuçlar incelendiğinde ön lisans öğrencilerinin, uzaktan eğitimin dezavantajlarını; verimli olmama, dikkat dağılması ve sınıf ve okul ortamında hissedememek gibi sıraladıkları, avantajlarını ise derse geç kalma durumunu olmaması, yurt dışından okuma imkanının olması, ders videolarının sisteme yüklenmesi, yolda veya trafikte zaman kaybedilmemesi olarak sıralandıkları görülmüştür. Konuyla ilgili tespitler neticesinde; uzaktan eğitimin yeni bir sistem olarak hayatımıza girmesiyle sistemin avantaj ve dezavantajları ortaya çıkmıştır, ön lisans öğrencilerinin yüz yüze ve uzaktan öğrenme ortamları kullanılmasında, sistem yöneticilerinin, öğretmen ve öğrenci görüşlerini dikkate alarak programı güncel tutmasının, ayrıca sadece uzaktan eğitim verecek şekilde kurgulanmış bölümlerin de yapılandırılmasının eğitimde fırsat eşitliğini sağlayarak dezavantajlı bireylerin eğitime ulaşımını artırarak eğitim sistemine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 2 Issue: 1 |