Bu araştırmanın amacı,
öğrencilerin yaşadıkları sınav kaygısının öğrenmeleri üzerindeki etkilerini
belirlemektir. Bu amaçla 50 soruluk beşli likert türünde bir ölçme aracı
kullanılmıştır. Araştırma kapsamına Elazığ ilindeki beş eğitim bölgesinden ikisinden
seçilen iki lisenin son sınıfında öğrenim gören 150 öğrenci dahil edilmiştir.
Öğrenci görüşlerinden elde edilen verileri çözümlemede; yüzde ,frekans,
aritmetik ortalama, gruplar arasındaki farklılığı belirlemek üzere bağımsız
gruplar t testi ve farklılığın hangi gruplardan kaynaklandığını belirlemek
üzere schfee t testi yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesi ile elde edilen
sonuçlarda; cinsiyet faktörüne göre öğrencilerin çalışma alışkanlıklarının
değiştiği, kız öğrencilerin erkeklere oranla düzenli ve planlı çalışma
alışkanlığının kaygıyı azaltacağı görüşünü daha fazla savundukları görülmüştür.
Ayrıca anne babanın eğitim durumu ve kardeş sayısının da öğrencilerin dünya
görüşlerini ve gelecek konusundaki kaygılarını önemli ölçüde etkilediği tespit
edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 19, 2003 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 1 Issue: 3 |