Spor ferdin
doğal çevresini beşeri çevre haline dönüştürürken, elde ettikleri
kabiliyetlerini geliştiren, belirli kurallar altında, araçlı ya da araçsız,
ferdi veya toplu, boş zaman faaliyeti içerisinde veya tam zamanını alacak
şekilde meslekleştirerek yaptığı, sosyalleştirici, toplumu bütünleştirici, ruh
ve fiziği geliştiren rekabetçi ve dayanışmacı bir kültürel olgudur.
Bu çerçeveden
bakıldığında eğitim – öğretim kurumları, spor ve buna bağlı aktivitelerin birey
üzerindeki kazanım tohumlarının atılacağı en önemli hayat basamakları olarak tanımlanabilir. Aile ve okul önceği
eğitim ile başlayan yaşamsal ve kültürel olumlu değişiklikler maratonunda,
bireylere kazandırılacak spor kültürü ve alışkanlığı, sporun multi-disipliner
özelliğinden dolayı bireyin yaşam felsefesi ve sosyal – fiziksel gelişimi
üzerinde olumlu değişiklikler
yaratmaktadır.
Şüphesiz spor
aktivitelerine katılım, yaşam standartlarına, ülkenin ve buna bağlı olarak
bireylerin yaşamlarını sürdürdüğü alanlardaki imkanlara ve yine bireylerin
gelir düzeylerine bağlı olarak da çeşitlilik göstermek de, kimi zaman da
şakillenmektedir. Bu tespitten yola çıkarak, mevcut çalışmada İstanbul ilinde
ilköğretim seviyesinde lisanslı olarak judo yapan öğrencilerin sosyo- ekonomik
yapılarına göre illerindeki judo faaliyetlerine bakışları incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 28, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 3 Issue: 1 |