Bir
iletişim aracı olarak dil, insanoğlunun doğuştan itibaren toplumsallaşması
sürecinde kullandığı bir araçtır. Gerek kişisel gelişim gerekse de toplumsal
gelişmede dilin önemi inkar edilemez. Dilin ne olduğu, iç ve dış yapısı üzerindeki
dilbilimsel çalışmaların yoğunluğu ortadadır. Dile bilimsel yöntemlerle
yaklaşımın doğal sonucu olarak da bir çalışma alanı olarak dilbilim ortaya
çıkmıştır. Ana dili eğitimi de bu çerçevede ele alın-ması, üzerinde ciddiyetle
düşünülmesi gereken eğitim öğretim sürecidir. Bu açıdan Türkçe eğitiminin bilim-sel
ölçülerle ele alınması bir mecburiyettir. Dilin düşünceyle olan bağı üzerinde
yerli yabancı çok sayıda çalışma yapılmıştır. Dilin düşünceyle ilişkisi iyi
anlaşıldığından Avrupa ve dünya çapındaki etkinliklerde ana dili, dil eğitimi,
iletişim gibi kavramların ön plana
çıktığı gözlenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 4 Issue: 2 |