Bu çalışma Fen Bilgisi
öğretmen adaylarının difüzyonla ilgili kavram yanılgılarını belirlemek amacıyla
yapılmıştır. Çalışmaya Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesinden toplam 51
öğrenci katılmıştır. Çalışmada öğrencilerin kavram yanılgılarını belirlemek
amacıyla 19 doğru yanlış testi ve 2 tane de açık uçlu soru kullanılmıştır.
Sonuçlar öğrencilerin difüzyonla ilgili benzer kavram yanılgılarına sahip
olduklarını göstermiştir.
1. Amir, R. and Tamir, P. 1994. In Dept Analysis of Misconceptions as a Basis for Developing Research Based Remedial Instruction: The Case of Photosynthesis. The American Biology Teacher. 56, 94-100.
2. Anderson, C.W., Sheldon, T.H. and Dubay, J. 1990. The Effects of Instruction on College Nonmajors’ Conceptions of Respiration and Photosynthesis. Journal of Research in Science Teaching. 27, 761-776.
3. Atılboz, N.G. 2004. Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Mitoz ve Mayoz Bölünme Konuları İle İlgili Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi, 24 (3), 147-157.
4. Bahar, M. 2003. Misconceptions in Biology Education and Conceptual Change Strategies. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 3 (1), 55-64.
5. Can, Ş. ve Harmandar, M. 2004. Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği Öğrencile-rinin Kimyasal Bağlar Konusundaki Kavramsal Yanılgıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (8), 17-32.
6. Cavello, A.M.L. and Schafer, L.E. 1994. Relationship Between Students’ Meaningful Learning Orientation and Their Understanding of Genetic Topics. Journal of Research in Science Teaching, 31, 228-232.
7. Emre, İ. ve Bahşi, M. 2006. Fen Bilgisi Öğretmen Adayların Hücre Bölünmesi İle İlgili Kavram Yanılgıları. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları (Daum) Dergisi, 4 (3), 70-73.
8. Emre, İ. ve Yılayaz, Ö. 2006. Fen Bilgisi Öğret-men Adayların Enzimlerle İlgili Kavram Yanıl-gıları. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları (Daum) Dergisi, 4 (3), 65-69.
9. Gabel, D.L. and Bunce, D.M. 1994. Research on Problem Solving: Chemistry. In D.L. Gabel (ed.), Handbook of research on science teaching and learning, New York, Macmillan, 301-326.
10. Gülçiçek, Ç. (2002). Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Mekanik Enerjinin Korunumu Konusundaki Kavram Yanılgıları. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
11. Mann, M. and Treagust, D.F. 1998. A Pencil and Paper Instrument to Diagnose Students’ Conceptions of Breathing, Gas Exchange and Respiration. Australian Science Teachers’ Journal, 44, 55-60.
12. Nakhleh, M.B. 1994. Why Some Students Don’t Learn Chemistry, Journal of Chemical Education, 69, 191-196.
13. Odom, A.L. 1995. Secondary and College Biology Student’s Misconceptions about Diffu-sion and Osmosis, American Biology Teacher, 57, 409-415.
14. Özkan, Ö., Tekkaya, C. ve Çakıroğlu, J. 2002. Fen Bilgisi Aday Öğretmenlerin Fen Kavram-larını Anlama Düzeyleri, Fen Öğretimine Yö-nelik Tutum ve Özyeterlik İnançları, V. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, ODTÜ, Ankara.
15. Selvi, M. ve Yakışan, M. 2004. Üniversite Birinci Sınıf Öğrencilerinin Enzimler Konusu ile İlgili Kavram Yanılgıları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (2), 173-182.
16. Songer, C.J. and Mintzes, J.J. 1994. Understan-ding Cellular Respiration: An Analysis of Conceptual Change in College Biology. Journal of Research in Science Teaching, 31, 621-637.
17. Stewart, J., Hafner, D. and Dala, M. 1990. Students’ Alternative Views of Meiosis. The American Biology Teacher, 52, 228-232.
18. Tekkaya, C. ve Balcı, S. 2003. Öğrencilerin Fotosentez ve Bitkilerde Solunum Konularındaki Kavram Yanılgılarının Saptanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fak. Dergisi, 24, 101-107.
19. Tekkaya, C., Çapa, Y. ve Yılmaz, Ö. 2000. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Genel Biyoloji Konularındaki Kavram Yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fak. Dergisi, 18, 140-147.
20. Wandersee, H., Mintzes, J.J. and Novak, J.D. 1994. Research on Alternative Conceptions in Science. In D.L. Gabel (ed.), Handbook of research on science teaching and learning. New York: Macmillan.
21. Yip, D.Y. 1998. Teachers’ Misconceptions of the Circulatory System. Journal of Biological Education, 32, 207-215.
22. Yürük, N. ve Çakır, Ö.S. 2000. Lise Öğren-cilerinde Oksijenli ve Oksijensiz Solunum Ko-nusunda Görülen Kavram Yanılgılarının Saptan-ması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fak. Der-gisi, 18, 185-191.
23. Yıldırım O., Nakiboğlu, C. ve Sinan, O. 2004. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Difüzyon İle İlgili Kavram Yanılgıları, BAÜ Fen Bil. Enst. Dergisi, 6 (1), 78-99.
Year 2007,
Volume: 6 Issue: 1, 183 - 187, 29.11.2007
1. Amir, R. and Tamir, P. 1994. In Dept Analysis of Misconceptions as a Basis for Developing Research Based Remedial Instruction: The Case of Photosynthesis. The American Biology Teacher. 56, 94-100.
2. Anderson, C.W., Sheldon, T.H. and Dubay, J. 1990. The Effects of Instruction on College Nonmajors’ Conceptions of Respiration and Photosynthesis. Journal of Research in Science Teaching. 27, 761-776.
3. Atılboz, N.G. 2004. Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Mitoz ve Mayoz Bölünme Konuları İle İlgili Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi, 24 (3), 147-157.
4. Bahar, M. 2003. Misconceptions in Biology Education and Conceptual Change Strategies. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 3 (1), 55-64.
5. Can, Ş. ve Harmandar, M. 2004. Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği Öğrencile-rinin Kimyasal Bağlar Konusundaki Kavramsal Yanılgıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (8), 17-32.
6. Cavello, A.M.L. and Schafer, L.E. 1994. Relationship Between Students’ Meaningful Learning Orientation and Their Understanding of Genetic Topics. Journal of Research in Science Teaching, 31, 228-232.
7. Emre, İ. ve Bahşi, M. 2006. Fen Bilgisi Öğretmen Adayların Hücre Bölünmesi İle İlgili Kavram Yanılgıları. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları (Daum) Dergisi, 4 (3), 70-73.
8. Emre, İ. ve Yılayaz, Ö. 2006. Fen Bilgisi Öğret-men Adayların Enzimlerle İlgili Kavram Yanıl-gıları. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları (Daum) Dergisi, 4 (3), 65-69.
9. Gabel, D.L. and Bunce, D.M. 1994. Research on Problem Solving: Chemistry. In D.L. Gabel (ed.), Handbook of research on science teaching and learning, New York, Macmillan, 301-326.
10. Gülçiçek, Ç. (2002). Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Mekanik Enerjinin Korunumu Konusundaki Kavram Yanılgıları. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
11. Mann, M. and Treagust, D.F. 1998. A Pencil and Paper Instrument to Diagnose Students’ Conceptions of Breathing, Gas Exchange and Respiration. Australian Science Teachers’ Journal, 44, 55-60.
12. Nakhleh, M.B. 1994. Why Some Students Don’t Learn Chemistry, Journal of Chemical Education, 69, 191-196.
13. Odom, A.L. 1995. Secondary and College Biology Student’s Misconceptions about Diffu-sion and Osmosis, American Biology Teacher, 57, 409-415.
14. Özkan, Ö., Tekkaya, C. ve Çakıroğlu, J. 2002. Fen Bilgisi Aday Öğretmenlerin Fen Kavram-larını Anlama Düzeyleri, Fen Öğretimine Yö-nelik Tutum ve Özyeterlik İnançları, V. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, ODTÜ, Ankara.
15. Selvi, M. ve Yakışan, M. 2004. Üniversite Birinci Sınıf Öğrencilerinin Enzimler Konusu ile İlgili Kavram Yanılgıları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (2), 173-182.
16. Songer, C.J. and Mintzes, J.J. 1994. Understan-ding Cellular Respiration: An Analysis of Conceptual Change in College Biology. Journal of Research in Science Teaching, 31, 621-637.
17. Stewart, J., Hafner, D. and Dala, M. 1990. Students’ Alternative Views of Meiosis. The American Biology Teacher, 52, 228-232.
18. Tekkaya, C. ve Balcı, S. 2003. Öğrencilerin Fotosentez ve Bitkilerde Solunum Konularındaki Kavram Yanılgılarının Saptanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fak. Dergisi, 24, 101-107.
19. Tekkaya, C., Çapa, Y. ve Yılmaz, Ö. 2000. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Genel Biyoloji Konularındaki Kavram Yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fak. Dergisi, 18, 140-147.
20. Wandersee, H., Mintzes, J.J. and Novak, J.D. 1994. Research on Alternative Conceptions in Science. In D.L. Gabel (ed.), Handbook of research on science teaching and learning. New York: Macmillan.
21. Yip, D.Y. 1998. Teachers’ Misconceptions of the Circulatory System. Journal of Biological Education, 32, 207-215.
22. Yürük, N. ve Çakır, Ö.S. 2000. Lise Öğren-cilerinde Oksijenli ve Oksijensiz Solunum Ko-nusunda Görülen Kavram Yanılgılarının Saptan-ması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fak. Der-gisi, 18, 185-191.
23. Yıldırım O., Nakiboğlu, C. ve Sinan, O. 2004. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Difüzyon İle İlgili Kavram Yanılgıları, BAÜ Fen Bil. Enst. Dergisi, 6 (1), 78-99.
Çakılcıoğlu, U., Bahşi, M., & Türkoğlu, İ. (2007). FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİFÜZYON İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 6(1), 183-187.
AMA
Çakılcıoğlu U, Bahşi M, Türkoğlu İ. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİFÜZYON İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI. (DAD). November 2007;6(1):183-187.
Chicago
Çakılcıoğlu, Uğur, Muammer Bahşi, and İsmail Türkoğlu. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİFÜZYON İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 6, no. 1 (November 2007): 183-87.
EndNote
Çakılcıoğlu U, Bahşi M, Türkoğlu İ (November 1, 2007) FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİFÜZYON İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 6 1 183–187.
IEEE
U. Çakılcıoğlu, M. Bahşi, and İ. Türkoğlu, “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİFÜZYON İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI”, (DAD), vol. 6, no. 1, pp. 183–187, 2007.
ISNAD
Çakılcıoğlu, Uğur et al. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİFÜZYON İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 6/1 (November 2007), 183-187.
JAMA
Çakılcıoğlu U, Bahşi M, Türkoğlu İ. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİFÜZYON İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI. (DAD). 2007;6:183–187.
MLA
Çakılcıoğlu, Uğur et al. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİFÜZYON İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, vol. 6, no. 1, 2007, pp. 183-7.
Vancouver
Çakılcıoğlu U, Bahşi M, Türkoğlu İ. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİFÜZYON İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI. (DAD). 2007;6(1):183-7.