Research Article
BibTex RIS Cite

ÖĞRENİM GÖRÜLEN OKUL TÜRÜNE GÖRE YÖNETİCİLERİN ÖĞRENCİLERE DEĞER KAZANDIRMA

Year 2009, Volume: 8 Issue: 1, 55 - 62, 21.11.2009

Abstract




Bu
çalışmada okul yöneticilerinin görev yaptıkları okul türüne göre (devlet-özel)
öğrencilere değer kazan-dırma davranışları belirlenmeye çalışılmıştır. Değer
kazandırma davranışı dört bölümde incelenmiştir. Milli, manevi, okula ilişkin
kültürel ve evrensel düzeydedir. Bu amacı gerçekleştirmek üzere 27 maddelik
likert tarzında beşli derecelendirme anketi hazırlanmıştır. Yapılan geçerlik ve
güvenirlik işlemleri sonucunda ankette yer alan madde sayısı 26’ya düşmüştür.
Geliştirilen anket Elazığ il merkezinde yer alan beş eğitim bölgesinden
tesadüfî olarak seçilmiş olan 1256 öğrencinin görüşü alınmak üzere
uygulanmıştır. Bu öğrenci-lerin 970’i devlet okuluna devam ederken, 286’sı özel
okula devam etmektedir. Yapılan istatistik işlemler sonucunda her iki okul
türünde görev yapan okul yöneticilerinin belirlenen bu dört değer kazandırma
davranışına ilişkin sonuçların genelde kısmen katılıyorum düzeyinde olması
düşündürücüdür. Özellikle özel okul yöneticilerinin öğrencilere değer
kazandırmaya ilişkin öğrenci görüşleri daha olumsuz sonuçlanmıştır. Bu
sonuçlara göre okul yöneticilerinin duyuşsal düzeyde davranış kazandırmak için
okullarında yeterli etkinlik düzenlemediği sonucu çıkarılabilinir.




References

  • 1. Aydın, M.(2003). Gençliğin Değer Algısı: Kon-ya Örneği, Değerler Eğitimi Dergisi, sayı: 3.
  • 2. Başaran, T. E. (1992). Yönetimde İnsan İlişk-ileri. Ankara: Gül Yayınevi.
  • 3. Çağlar, A.(2005). Okul Öncesi Dönemde değer-ler Eğitimi. Erken Çocuklukta Gelişimve Eği-timde Yeni Yaklaşımlar 2. (Ed. Sevinç). İstan-bul. Morpa Kültür Yayınları.
  • 4. Erdem, A. R. (2003). Üniversite Kültüründe Önemli Bir Unsur: Değerler, Değerler Eğitimi Dergisi, sayı:4.
  • 5. Fırat, N. (2007). Okul Kültürü ve Öğretmen-lerin Değer sistemleri, Basılmamış Doktora Tezi, İzmir.
  • 6. Germaine, R. W. (2001). Values Education Influence On Elementary Students’ Esteem.. Yayınlanmamıs Doktora Tezi. University of San Diego. USA.
  • 7. Girgin, M. (2008), Öğretmen ve Yöneticilerin Bireysel, Sosyal ve Ailesel Değerlerinin İnce-lenmesi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, İst.
  • 8. Güngör, E. (1993). Değerler Psikolojisi. Ams-terdam: Hollanda Türk Akademisyenler Birliği Vakfı Yayınları.
  • 9. Hacıkadiroğlu, V.(2002). Bilgi ve Değer, Bilgi ve Değer Sempozyumu Bildirileri. Ankara: Vadi Yayınları.
  • 10. Koç, K. (2007), İlköğretim 7. Sınıflarda Okutu-lan Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi Der-sinde Öğrenciye Kazandırılması Amaçlanan Evrensel Değerlere İlişkin Tutumlar Üzerinde Öğretim Sürecinin Etkisi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Elazığ.
  • 11. Kuçuradi, İ. (1995). "Felsefi Açıdan Eğitim ve Türkiye’de Eğitim, İstanbul, 17- 18 Kasım.
  • 12. Kuçuradi, i. (2003). Sunuş yazısı. Geleceğin eğitimi için gerekli yedi bilgi, (Yazar: E. Morin; Çev: H. Dilli). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniver-sitesi Yayınları.
  • 13. Kuçuradi. İ.(1971). İnsan ve Değerleri. İstan-bul: Anka Yayınları.
  • 14. Mutluer, S. (2006), Özgüven Oluşmasında Ma-nevi Değerlerin Rolü, Basılmamış Yüksek Li-sans Tezi, Ankara.
  • 15. Noll, J.W. (1997). Taking Sides: Clashing Views on Controversial Educational Issues. Guilford: McGraw Hill.
  • 16. Özgen, S. (2005). İstanbul. İköğretim 1. Kade-me Türkçe Ders Kitaplarında Değerlerin ince-lenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniver-sitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, ilköğretim Ana Bilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı.
  • 17. Özgüven. i.E. (1994). Psikolojik Testler. An-kara: Psikolojik Danışma, Rehberlik Eğitim Merkezi (PEDREM).
  • 18. Somuncu, S. (2008), İlköğretim7. Sınıf Türkçe Ders Kitabındaki Edebi Metinlerin Temel Ev-rensel Değerleri İçermesi Bakımından İncelen-mesi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon-karahisar.
  • 19. Tokdemir, M. A. (2007). Tarih Öğretmenlerinin Değerler ve Değer Eğitimi Hakkındaki Görüş-leri, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Trabzon.
  • 20. Uncu, Ü. (2008), Öğretmen ve Eğitim Yöneti-cilerinin Değer Yönelimlerinin Çok Boyutlu Olarak İncelenmesi (İstanbul İli Örneği), Basıl-mamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • 21. Yalmancı, S. (2009). Öğretmen Adaylarının Değer Yönelimlerinin Çeşitli Değişkenler Açı-sından İncelemesi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak.
Year 2009, Volume: 8 Issue: 1, 55 - 62, 21.11.2009

Abstract

References

  • 1. Aydın, M.(2003). Gençliğin Değer Algısı: Kon-ya Örneği, Değerler Eğitimi Dergisi, sayı: 3.
  • 2. Başaran, T. E. (1992). Yönetimde İnsan İlişk-ileri. Ankara: Gül Yayınevi.
  • 3. Çağlar, A.(2005). Okul Öncesi Dönemde değer-ler Eğitimi. Erken Çocuklukta Gelişimve Eği-timde Yeni Yaklaşımlar 2. (Ed. Sevinç). İstan-bul. Morpa Kültür Yayınları.
  • 4. Erdem, A. R. (2003). Üniversite Kültüründe Önemli Bir Unsur: Değerler, Değerler Eğitimi Dergisi, sayı:4.
  • 5. Fırat, N. (2007). Okul Kültürü ve Öğretmen-lerin Değer sistemleri, Basılmamış Doktora Tezi, İzmir.
  • 6. Germaine, R. W. (2001). Values Education Influence On Elementary Students’ Esteem.. Yayınlanmamıs Doktora Tezi. University of San Diego. USA.
  • 7. Girgin, M. (2008), Öğretmen ve Yöneticilerin Bireysel, Sosyal ve Ailesel Değerlerinin İnce-lenmesi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, İst.
  • 8. Güngör, E. (1993). Değerler Psikolojisi. Ams-terdam: Hollanda Türk Akademisyenler Birliği Vakfı Yayınları.
  • 9. Hacıkadiroğlu, V.(2002). Bilgi ve Değer, Bilgi ve Değer Sempozyumu Bildirileri. Ankara: Vadi Yayınları.
  • 10. Koç, K. (2007), İlköğretim 7. Sınıflarda Okutu-lan Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi Der-sinde Öğrenciye Kazandırılması Amaçlanan Evrensel Değerlere İlişkin Tutumlar Üzerinde Öğretim Sürecinin Etkisi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Elazığ.
  • 11. Kuçuradi, İ. (1995). "Felsefi Açıdan Eğitim ve Türkiye’de Eğitim, İstanbul, 17- 18 Kasım.
  • 12. Kuçuradi, i. (2003). Sunuş yazısı. Geleceğin eğitimi için gerekli yedi bilgi, (Yazar: E. Morin; Çev: H. Dilli). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniver-sitesi Yayınları.
  • 13. Kuçuradi. İ.(1971). İnsan ve Değerleri. İstan-bul: Anka Yayınları.
  • 14. Mutluer, S. (2006), Özgüven Oluşmasında Ma-nevi Değerlerin Rolü, Basılmamış Yüksek Li-sans Tezi, Ankara.
  • 15. Noll, J.W. (1997). Taking Sides: Clashing Views on Controversial Educational Issues. Guilford: McGraw Hill.
  • 16. Özgen, S. (2005). İstanbul. İköğretim 1. Kade-me Türkçe Ders Kitaplarında Değerlerin ince-lenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniver-sitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, ilköğretim Ana Bilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı.
  • 17. Özgüven. i.E. (1994). Psikolojik Testler. An-kara: Psikolojik Danışma, Rehberlik Eğitim Merkezi (PEDREM).
  • 18. Somuncu, S. (2008), İlköğretim7. Sınıf Türkçe Ders Kitabındaki Edebi Metinlerin Temel Ev-rensel Değerleri İçermesi Bakımından İncelen-mesi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon-karahisar.
  • 19. Tokdemir, M. A. (2007). Tarih Öğretmenlerinin Değerler ve Değer Eğitimi Hakkındaki Görüş-leri, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Trabzon.
  • 20. Uncu, Ü. (2008), Öğretmen ve Eğitim Yöneti-cilerinin Değer Yönelimlerinin Çok Boyutlu Olarak İncelenmesi (İstanbul İli Örneği), Basıl-mamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • 21. Yalmancı, S. (2009). Öğretmen Adaylarının Değer Yönelimlerinin Çeşitli Değişkenler Açı-sından İncelemesi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mukadder Boydak Özan

Publication Date November 21, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Boydak Özan, M. (2009). ÖĞRENİM GÖRÜLEN OKUL TÜRÜNE GÖRE YÖNETİCİLERİN ÖĞRENCİLERE DEĞER KAZANDIRMA. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 8(1), 55-62.
AMA Boydak Özan M. ÖĞRENİM GÖRÜLEN OKUL TÜRÜNE GÖRE YÖNETİCİLERİN ÖĞRENCİLERE DEĞER KAZANDIRMA. (DAD). November 2009;8(1):55-62.
Chicago Boydak Özan, Mukadder. “ÖĞRENİM GÖRÜLEN OKUL TÜRÜNE GÖRE YÖNETİCİLERİN ÖĞRENCİLERE DEĞER KAZANDIRMA”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 8, no. 1 (November 2009): 55-62.
EndNote Boydak Özan M (November 1, 2009) ÖĞRENİM GÖRÜLEN OKUL TÜRÜNE GÖRE YÖNETİCİLERİN ÖĞRENCİLERE DEĞER KAZANDIRMA. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 8 1 55–62.
IEEE M. Boydak Özan, “ÖĞRENİM GÖRÜLEN OKUL TÜRÜNE GÖRE YÖNETİCİLERİN ÖĞRENCİLERE DEĞER KAZANDIRMA”, (DAD), vol. 8, no. 1, pp. 55–62, 2009.
ISNAD Boydak Özan, Mukadder. “ÖĞRENİM GÖRÜLEN OKUL TÜRÜNE GÖRE YÖNETİCİLERİN ÖĞRENCİLERE DEĞER KAZANDIRMA”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 8/1 (November 2009), 55-62.
JAMA Boydak Özan M. ÖĞRENİM GÖRÜLEN OKUL TÜRÜNE GÖRE YÖNETİCİLERİN ÖĞRENCİLERE DEĞER KAZANDIRMA. (DAD). 2009;8:55–62.
MLA Boydak Özan, Mukadder. “ÖĞRENİM GÖRÜLEN OKUL TÜRÜNE GÖRE YÖNETİCİLERİN ÖĞRENCİLERE DEĞER KAZANDIRMA”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, vol. 8, no. 1, 2009, pp. 55-62.
Vancouver Boydak Özan M. ÖĞRENİM GÖRÜLEN OKUL TÜRÜNE GÖRE YÖNETİCİLERİN ÖĞRENCİLERE DEĞER KAZANDIRMA. (DAD). 2009;8(1):55-62.