Araştırmanın
amacı, mikro-yansıtıcı öğretim yönteminin öğretmen adaylarının yansıtıcı
düşünmesine etkisini belirlemektir. Araştırma, deneysel bir yöntemle
yürütülmüştür. Deneysel yöntemde, “ön test-son
test kontrol grup modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma alanı, 2006–2007
öğretim yılı, bahar dönemi içinde, Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde
“Öğretimde Planlama ve Değerlendirme” dersini alan ve ikinci sınıfta oku-yan
Türkçe öğretmeni adayları oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında
yansıtıcı düşünme ölçeği kullanılmıştır. Deney grubu ile kontrol grubunun direnç
testi yansıtıcı düşünme puanları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Bir
başka deyişle, gruplardaki öğretmen adaylarına uygulanan mikro-yansıtıcı
öğretim direnç testi, yansıtıcı puanlarını geleneksel gruba göre daha fazla
artırmıştır. Araştırmanın
sonucun-da, mikro-yansıtıcı öğretim yönteminin öğretmen adaylarının yansıtıcı
düşünme becerilerini geliştirdiği görülmüştür. Bu nedenle, öğretim elemanlarına konu ile ilgili seminer ve konferanslar
verilmelidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 21, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 8 Issue: 1 |