Araştırmanın amacı “İlköğretim programlarındaki ortak temel becerilere
ilişkin öğretmen görüşleri”ni belirle-mektir. Araştırmada tarama modeli
kulanılmıştır. Araştırmanın evreni, Elazığ ili Merkez ilçesine bağlı ilköğ-retim
okullarında görev yapan 1104 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Örneklemi ise bu
öğretmenler içerisinden random olarak seçilen 506 öğretmendir. Veriler, anket
yardımıyla toplanmıştır. Bulgulardan biri şudur: Eleştirel düşünme becerisi
Türkçe dersinde, Hayat Bilgisi dersinde ve Sosyal bilgiler dersinde daha çok
geliştirilebilir. Program geliştirme çalışmalarında, temel becerilerinin
geliştirilebileceği dersler göz önü-ne alınarak planlamalar yapılmalıdır.
1. Akdeniz, A.R., Alev, N. ve Yiğit, N. (2004). Eğitimde Değişim ve Öğretmen Nitelikleri, Orta Öğretimde Yeniden Yapılanma Sempoz-yumu (20-22 Aralık 2004) Bildiriler Kitabı, Sayfa: 239-246. MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
2. Aybek, B. (2007). Konu ve beceri temelli eleş-tirel düşünme öğretiminin öğretmen adayları-nın eleştirel düşünme eğilimi ve düzeyine etkisi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 43-60.
3. Beyer, B. (1991). Teaching Thinking Skills: A Handbook for Elementary School Teachers, Boston, USA, Allyn and Bacon.
4. Browne, M.N. and Freeman, K. (2000). Distinguishing Features of Critical Thinking Classrooms, Teaching in Higher Education, 5:3, 3001-3009. (Taylor and Francis 2007).
5. Demirel, Ö. (2002). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Pege-mA Yayınları.
7. Demirci, C. (2007). Fen bilgisi öğretiminde yaratıcılığın erişi ve tutuma etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (32), 65-75.
8. Ennis, R.H. (1986). A Taxonomy of Critical Thinking Dispositions and Abilities. Teaching Thinking Skills Theory and Practice (Edited by: Robert J. Sternberg). New York: W.H. Freeman and Company.
9. Ertürk, S. (1986). Eğitimde Program Geliştir-me, Ankara: Yelkentepe Yayınları, METEK-SAN Ltd. Şti.
10. Gömleksiz, M., Yaşar, Ş., Sağlam, M., Hakan, A., Sözer, E., Gözütok, D., Saylan, N., Battal, N., Yıldıran, G., Kaya, Z., Ulusoy, A., Aksu, M., Yıldırım, A. (2005). Eğitim Programları ve Öğretim Alanı Profesörler Kurulu İlköğre-tim 1-5. Sınıflar Öğretim Programlarını Değ-erlendirme Toplantısı (Eskişehir) Sonuç Bildi-risi (02.12.2005).
11. Karasar, N. (1995). Bilimsel Araştırma Yönte-mi, İstanbul: Alkım Yayınevi
13. MEB (2005b). İlköğretim 1-5. Sınıf Program-ları Tanıtım El Kitabı, Milli Eğitim Bakanlığı, TTKB, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
14. Ruggiero, V.R. (1988). Teaching Thinking Across The Curriculum, State University of New York at Delhi, Harper and Row, Publishers, Inc.
15. Skinner, B.F. (1968), The Technology of Teaching, New Jersey, Prestige-Hall, INC Englewood Cliffs.
16. Varış, F. (1996). Eğitimde Program Geliştirme Teori ve Teknikler, 6. Baskı, Ankara: Alkım Kitapçılık Yayıncılık.
17. Yanpar Yelken, T. ve Semerci, N. (2009). Yeni ilköğretim programlarında yer alan temel becerilere ilişkin öğretmen algıları. 18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 01-03/10/2009, Ege Üniversitesi, İzmir.
Year 2010,
Volume: 8 Issue: 2, 47 - 54, 22.04.2010
1. Akdeniz, A.R., Alev, N. ve Yiğit, N. (2004). Eğitimde Değişim ve Öğretmen Nitelikleri, Orta Öğretimde Yeniden Yapılanma Sempoz-yumu (20-22 Aralık 2004) Bildiriler Kitabı, Sayfa: 239-246. MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
2. Aybek, B. (2007). Konu ve beceri temelli eleş-tirel düşünme öğretiminin öğretmen adayları-nın eleştirel düşünme eğilimi ve düzeyine etkisi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 43-60.
3. Beyer, B. (1991). Teaching Thinking Skills: A Handbook for Elementary School Teachers, Boston, USA, Allyn and Bacon.
4. Browne, M.N. and Freeman, K. (2000). Distinguishing Features of Critical Thinking Classrooms, Teaching in Higher Education, 5:3, 3001-3009. (Taylor and Francis 2007).
5. Demirel, Ö. (2002). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Pege-mA Yayınları.
7. Demirci, C. (2007). Fen bilgisi öğretiminde yaratıcılığın erişi ve tutuma etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (32), 65-75.
8. Ennis, R.H. (1986). A Taxonomy of Critical Thinking Dispositions and Abilities. Teaching Thinking Skills Theory and Practice (Edited by: Robert J. Sternberg). New York: W.H. Freeman and Company.
9. Ertürk, S. (1986). Eğitimde Program Geliştir-me, Ankara: Yelkentepe Yayınları, METEK-SAN Ltd. Şti.
10. Gömleksiz, M., Yaşar, Ş., Sağlam, M., Hakan, A., Sözer, E., Gözütok, D., Saylan, N., Battal, N., Yıldıran, G., Kaya, Z., Ulusoy, A., Aksu, M., Yıldırım, A. (2005). Eğitim Programları ve Öğretim Alanı Profesörler Kurulu İlköğre-tim 1-5. Sınıflar Öğretim Programlarını Değ-erlendirme Toplantısı (Eskişehir) Sonuç Bildi-risi (02.12.2005).
11. Karasar, N. (1995). Bilimsel Araştırma Yönte-mi, İstanbul: Alkım Yayınevi
13. MEB (2005b). İlköğretim 1-5. Sınıf Program-ları Tanıtım El Kitabı, Milli Eğitim Bakanlığı, TTKB, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
14. Ruggiero, V.R. (1988). Teaching Thinking Across The Curriculum, State University of New York at Delhi, Harper and Row, Publishers, Inc.
15. Skinner, B.F. (1968), The Technology of Teaching, New Jersey, Prestige-Hall, INC Englewood Cliffs.
16. Varış, F. (1996). Eğitimde Program Geliştirme Teori ve Teknikler, 6. Baskı, Ankara: Alkım Kitapçılık Yayıncılık.
17. Yanpar Yelken, T. ve Semerci, N. (2009). Yeni ilköğretim programlarında yer alan temel becerilere ilişkin öğretmen algıları. 18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 01-03/10/2009, Ege Üniversitesi, İzmir.
Semerci, N., & Yanpar Yelken, T. (2010). İLKÖĞRETİM PROGRAMLARINDAKİ ORTAK TEMEL BECERİLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 8(2), 47-54.
AMA
Semerci N, Yanpar Yelken T. İLKÖĞRETİM PROGRAMLARINDAKİ ORTAK TEMEL BECERİLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). (DAD). April 2010;8(2):47-54.
Chicago
Semerci, Nuriye, and Tuğba Yanpar Yelken. “İLKÖĞRETİM PROGRAMLARINDAKİ ORTAK TEMEL BECERİLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 8, no. 2 (April 2010): 47-54.
EndNote
Semerci N, Yanpar Yelken T (April 1, 2010) İLKÖĞRETİM PROGRAMLARINDAKİ ORTAK TEMEL BECERİLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 8 2 47–54.
IEEE
N. Semerci and T. Yanpar Yelken, “İLKÖĞRETİM PROGRAMLARINDAKİ ORTAK TEMEL BECERİLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)”, (DAD), vol. 8, no. 2, pp. 47–54, 2010.
ISNAD
Semerci, Nuriye - Yanpar Yelken, Tuğba. “İLKÖĞRETİM PROGRAMLARINDAKİ ORTAK TEMEL BECERİLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 8/2 (April 2010), 47-54.
JAMA
Semerci N, Yanpar Yelken T. İLKÖĞRETİM PROGRAMLARINDAKİ ORTAK TEMEL BECERİLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). (DAD). 2010;8:47–54.
MLA
Semerci, Nuriye and Tuğba Yanpar Yelken. “İLKÖĞRETİM PROGRAMLARINDAKİ ORTAK TEMEL BECERİLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, vol. 8, no. 2, 2010, pp. 47-54.
Vancouver
Semerci N, Yanpar Yelken T. İLKÖĞRETİM PROGRAMLARINDAKİ ORTAK TEMEL BECERİLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). (DAD). 2010;8(2):47-54.