Bu çalışma, kullanıcıların kargo sürecini verimli ve ekonomik bir şekilde gerçekleştirmelerini imkan sağlayan bir kargo taşımacılığı sistemi yönetim modeli sunmaktadır. Kargo taşımacılığı, ulaşım sistemleri ağının önemli bir parçasıdır. Kargo taşımacılığının avantajları, ürünlerin güvenli bir şekilde teslim edilmesini sağlamak, zamandan tasarruf etmek ve maliyetleri azaltmaktır. Bu çalışma, kargo şirketlerinin yoğunluk ve lojistik stratejilerini dikkate alarak, büyük dağıtım ağlarının neden olduğu yüksek karbondioksit emisyonları, geç ve pahalı teslimatlar sorunlarına çözüm getirmektedir. Önerilen kargo yönetim sistemi, kullanıcıların şu anda seyahat ettiği rota üzerindeki varış noktalarına kargo teslim etmeye odaklanmaktadır. Bu sistem üç ana bileşen etrafında oluşturulmuştur: A* algoritması tarafından optimize edilmiş rota planlaması, mobil ve web arayüzleri aracılığıyla kontrol edilebilen bir sistem modeli ve kargo için bırakma ve alma noktaları olarak belirlenmiş düğümlerdir. A* algoritması, optimum rotayı hesaplamak için yönü de hesaba katan bir ödül matrisi ile çalışır. Kullanıcılar, kargo yönetimi ve izleme süreçlerini mobil ve web arayüzleri üzerinden gerçekleştirmektedir. Çalışmanın model prototipi olan otomatik düğümler, kullanıcıların kargolarını teslim ettikleri/aldıkları kargo satış makinelerini temsil eder. Bu çalışma sayesinde kullanıcılar, varışlar arası seyahat ederken taşıyacakları kargoyu görüntüleyip seçebilecek ve kargo taşıyıcısı/sürücüsü olarak hareket ederek kazanç elde edebileceklerdir.
This study presents a cargo transportation system management model that enables users to carry out the cargo process efficiently and economically. Cargo transportation is an important part of the transportation systems network. The advantages of cargo transportation are to ensure the safe delivery of products, save time and reduce costs. This study addresses the solution to the problems of high carbon dioxide emissions, and late and expensive deliveries caused by large distribution networks, by taking into account the density and logistics strategies of the cargo companies. The proposed cargo management system focuses on delivering cargo to destinations along the route that users are currently traveling on. This system is built around three main components: optimized route planning by an A* algorithm, a system model controllable through mobile and web interfaces, and nodes designated as drop-off and pick-up points for cargo. The A* algorithm runs with a reward matrix that also takes direction into account to calculate the optimal route. Users carry out the cargo management and tracking processes on mobile and web interfaces. Automatic nodes, which are the model prototype of the study, represent the cargo vending machines where users deliver/receive their cargo. Through this work, users can view and select cargo to carry while traveling between destinations and earn profits by acting as cargo carriers/drivers.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Modelling and Simulation, Computer Software |
Journal Section | MBD |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2024 |
Submission Date | April 17, 2024 |
Acceptance Date | September 27, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |