AASHTO Metodunda Rijit ve Esnek Üstyapıların Projelendirilmesinde Kullanılan Parametrelerin İncelenmesi
Yıl 2019,
Cilt: 31 Sayı: 1, 187 - 194, 15.03.2019
Mehmet Mahmut Tanyıldızı
,
Tacettin Geçkil
Öz
Türkiye’de karayolları açısından ortam ve koşullara göre en uygun seçeneğin tercih edilmesi önemlidir. Özellikle yolun orta ve uzun vadedeki bakım-onarım ve işletim giderlerinin de hesaba katılarak, ülkemiz açısından en ekonomik ve verimli olan seçimin yapılması gerekli olmaktadır. Bu çalışmada; yol üstyapısının projelendirilmesinde kullanılan AASHTO (1986) metodundaki parametrelerin rijit üstyapı beton kaplama kalınlığını ve esnek üstyapı sayısını ne ölçüde etkilediği araştırılmıştır. Esnek üstyapıların projelendirilmesinde en çok dikkat edilmesi gereken parametrenin ‘Taban Zemini Esneklik Modülü (MR)’, rijit üstyapıların projelendirilmesinde en çok dikkat edilmesi gereken parametrenin ‘Betonun Elastisite Modülü Ec’ olduğu ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle, ekonomik zararlara neden olabilecek bu parametrenin tespitinde çok hassas davranılmalıdır.
Kaynakça
- [1] Tanyıldızı M.M, AASHTO Metodunda Rijit Üstyapı Beton Kaplama Kalınlığına Etki Eden Parametrelerin İrdelenmesi, Y.Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Elazığ, 2010.[2] Kuloğlu N., Kök B.V., Yılmaz M., Tanyıldızı M., AASHTO Metodunda Rijit Üstyapı Kaplama Kalınlığına Etki Eden Parametrelerin İncelenmesi, 6th International Advanced Technologies Symposium (IATS’11), 16-18 May 2011, Elazığ, Turkey. S:40-44[3] E.J.Yoder, M.W.Witczak, Principles of Pavement Design. New York: 1975.[4] Karayolları Genel Müdürlüğü, Sratejik Plan 2007-2011. Ankara.[5] Ağar E., Sütaş İ., Öztaş G. Beton Yollar. İstanbul. İTÜ Yayınları,1998.[6] American Association of State Highway and Transportation Officials, AASHTO Guide for Design of Pavement Structures.., Washington, D.C.: 1993[7] W.Carey, W, P. Irick, The Pavement Serviceability-Performance Concept,Highway Research Board Special Report 61E, AASHO Road Test, 1962.[8] American Association of State Highway and Transportation Officials, AASHTO Guide for Design of Pavement Structures. Washington, D.C.:1986.[9] D.E.Peterson, “Pavement Management Practices,” NCHRP Synthesis 135, Transportation Research Board. 1987.[10] P.Sulten, “Kayma Dirençli Gürültü Azaltıcı Betonlar”, Federal Otoyol Araştırma Enstitüsü, Almanya. 2001.[11] K.Vqyeux, “Renovation of two places at Dinant”, 19th Belgian Road Congress, Belgium. 2001.[12] Tunç A., Yol Malzemeleri ve Uygulamaları. Ankara. Nobel Yayınevi, 2007.[13] Kuloğlu, N., Erkmen, R., 1996. AASHTO Metodunda Esnek Üstyapı Sayısına Etki Eden Parametreler, TÜBİTAK, Türk Mühendislik ve Çevre Bilimleri Dergisi, C: 20 S: 2, 79 – 85.
Yıl 2019,
Cilt: 31 Sayı: 1, 187 - 194, 15.03.2019
Mehmet Mahmut Tanyıldızı
,
Tacettin Geçkil
Kaynakça
- [1] Tanyıldızı M.M, AASHTO Metodunda Rijit Üstyapı Beton Kaplama Kalınlığına Etki Eden Parametrelerin İrdelenmesi, Y.Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Elazığ, 2010.[2] Kuloğlu N., Kök B.V., Yılmaz M., Tanyıldızı M., AASHTO Metodunda Rijit Üstyapı Kaplama Kalınlığına Etki Eden Parametrelerin İncelenmesi, 6th International Advanced Technologies Symposium (IATS’11), 16-18 May 2011, Elazığ, Turkey. S:40-44[3] E.J.Yoder, M.W.Witczak, Principles of Pavement Design. New York: 1975.[4] Karayolları Genel Müdürlüğü, Sratejik Plan 2007-2011. Ankara.[5] Ağar E., Sütaş İ., Öztaş G. Beton Yollar. İstanbul. İTÜ Yayınları,1998.[6] American Association of State Highway and Transportation Officials, AASHTO Guide for Design of Pavement Structures.., Washington, D.C.: 1993[7] W.Carey, W, P. Irick, The Pavement Serviceability-Performance Concept,Highway Research Board Special Report 61E, AASHO Road Test, 1962.[8] American Association of State Highway and Transportation Officials, AASHTO Guide for Design of Pavement Structures. Washington, D.C.:1986.[9] D.E.Peterson, “Pavement Management Practices,” NCHRP Synthesis 135, Transportation Research Board. 1987.[10] P.Sulten, “Kayma Dirençli Gürültü Azaltıcı Betonlar”, Federal Otoyol Araştırma Enstitüsü, Almanya. 2001.[11] K.Vqyeux, “Renovation of two places at Dinant”, 19th Belgian Road Congress, Belgium. 2001.[12] Tunç A., Yol Malzemeleri ve Uygulamaları. Ankara. Nobel Yayınevi, 2007.[13] Kuloğlu, N., Erkmen, R., 1996. AASHTO Metodunda Esnek Üstyapı Sayısına Etki Eden Parametreler, TÜBİTAK, Türk Mühendislik ve Çevre Bilimleri Dergisi, C: 20 S: 2, 79 – 85.