Abstract
Gerek üretim sektöründe gerekse hizmet sektöründe kurumsal imaj oluşturmak önemli bir hale gelmiştir. Sağlık kurumlarının olumlu bir şekilde algılanması için kurumsal imaja ihtiyaç duyulmaktadır. Sağlık kurumlarında kurumsal imajı gerçekleştirecek olanlar ise liderlikte yeni bir yaklaşım olan lider yöneticilerdir. Lider yöneticiler, lider ve yönetici vasıflarını bir araya getirerek sağlık kurumlarının kurumsal imajını oluşturmasını sağlayacaklardır. Günümüzde rekabet her alanda giderek artmaktadır. Kurumların diğer kurumlardan farklılıklarını ortaya koymaları ve kurumların geleceğini şekillendirebilmesi için nasıl daha iyi olabileceğinin yollarını araştırması gerekmektedir. Mal ve hizmet üretiminde farklılaşmanın yanında kurumun iç paydaşları ve dış paydaşları için ifade ettiği anlam ve oluşturduğu çağrışım da artık önemlidir. Kurumlar hakkında olumlu çağrışımı sağlayacak olanlar ise lider yöneticilerdir. Lider yöneticiler kurumsal imaj çalışmalarına çalışanlarından başlamalı, daha sonra iç ve dış paydaşlarını etkilemelidir. Müşteri zihnindeki olan ve olması gereken, aynı düzlemde olduğu zaman sağlık kurumları gereken mesajı vermiş ve kendini somut ve soyut olarak doğru bir şekilde ifade etmiş olacaktır. Bu çalışmada kurumsal imaj, lider yönetici ve sağlık hizmetleri konuları anlatılıp sağlık kurumlarının kurumsal imaj oluşturmasında lider yöneticinin rolü açıklanmaya çalışılmıştır.