Abstract
Son dönemlerde ülkemizde yapılan sağlık reformlarıyla birlikte hastane
sayısının artması ve kamu – özel hastanelerin ayrımının ortadan kaldırılarak kamu
sağlık güvencesine sahip bireylerin bu sağlık güvenceleriyle özel hastanelerde tedavi
olmalarını sağlayan düzenlemeler, hastaneler arasındaki rekabetin artmasına ve
müşteri beklentilerini daha iyi karşılayan hastanelerin rakiplerine göre daha fazla
tercih edilmesine neden olmuştur. Ülkemizde yaşanan sağlık reformuyla birlikte
hasta memnuniyeti daha bir ön plana çıkmış, sağlık hizmeti veren sağlık kurumları,
hedef karlarını ulaşabilmek ve varlıklarını sürdürebilmek için hasta tatmini, hasta
memnuniyeti, hasta farkındalığı vb. pazarlama kavramlarının üzerinde durarak
yenilik yatırımları yapmışlardır. Hastaların temel sağlık ihtiyacı olan tıbbi
ihtiyaçların, hasta beklentilerine cevap vermediğini hasta memnuniyeti için
duygusal, estetik ihtiyaç vb ihtiyaçlarının da karşılanması hizmet kalitesi açısından
zorunlu bir hal almıştır. Sağlık hizmetlerinde kalite, hasta tatminini beraberinde
getirerek, sağlık hizmetlerinde marka, hasta tatmin derecesi gibi yeni kavramları
doğurmuştur.