Sanayi 4.0, sanayi devriminin dördüncü aşamasıdır. Bu aşamanın en temel özelliklerinden biri dijital üretim ve tüketim toplumu yönündeki dönüşümdür. Dijital üretim robotlar ve akıllı fabrikalar ile zirveye çıkarken, tüketim toplumu da bireycilik ve popüler kültür ile özdeşleşmektedir. Sanayi 4.0 siber fizik, bilgisayarlaşma ve sanallaştırma sayesinde yapay zeka ve öğrenen teknolojiler ile birlikte anılmaya başlanmıştır. Bu teknolojilerin ekonomide kullanımı ve diğer alanlar ile etkileşimi gittikçe artmaktadır. 1970’lerde rönesans dönemini yaşayan yapay zeka çalışmaları, 2010’da konuşan robotla girişimcilik dönemini yaşamaya başlamıştır. Akıllı telefonlar, akıllı tahtalar ve 3D teknolojisi yapay zekayı iletişim, eğitim ve üretim sektörlerinde popüler hale getirmiştir. Sanayi 4.0, yapay zekanın yarattığı zihinsel devrimle sürmektedir. Ülkemiz bu küresel devrim sürecinde “Dijital Türkiye” adıyla bir yol haritası belirlemiştir. Ancak zamanla farklı bir noktaya evrilen süreçte yapay zeka uygulamaları daha önemli hale gelmiştir. Bunun üzerine ülkeler peşi sıra yapay zeka stratejilerini yayımlamışlardır. Türkiye de yarışta yer almak için bu yılın içinde “Ulusal Yapay Zeka Stratejisi (2021-2025”ni yayımlamıştır. Bu devrimin, makineleri insanın yardımcısı yapan nimetleri kadar insanı makineye bağımlı kılan külfetleri de sözkonusudur. Bir yandan insanlığın doğal zeka yoluyla yapamadıkları yapay zeka ile yapmaya çalışıyor olması ve aralarındaki farklar doğru bir şekilde tartışılmalıdır. Öte yandan Türkiye açısından da dijital ve yapay zeka yol haritalarının başarısı için, özellikle işgücü, eğitim ve teknoloji bileşenlerinin uygunluğu ele alınmalıdır.
Industry 4.0 is the fourth stage of the industrial revolution. One of the most basic characteristics of this stage is the transformation towards digital production and consumption society. While digital production reaches the top with robots and smart factories, consumer society is also identified with individualism and popular culture. Industry 4.0 has begun to be associated with artificial intelligence and learning technologies thanks to cyber physics, computerization and virtualization. The use of these technologies in economy and their interaction with other fields have increased. Artificial intelligence studies, which lived in the renaissance period in the 1970s, started to experience the era of entrepreneurship with the talking robot in 2010. Smartphones, smart boards and 3D technology have made artificial intelligence popular in the communication, education and manufacturing industries. Industry 4.0 continues with the mental revolution created by artificial intelligence. Our country is established a road map called "Digital Turkey" in the process of this global revolution. This revolution has the burdens that make human dependent on the machine as well as the blessings that make machines help human. We must properly discuss the fact that humanity is trying to do what it cannot do with natural intelligence, according to the differences between them. On the one hand, the fact that humanity is trying to do with artificial intelligence what it cannot do with natural intelligence and the differences between them should be discussed correctly. On the other hand, for the success of digital and artificial intelligence roadmaps for Turkey, especially the suitability of workforce, education and technology components should be considered.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 21, 2021 |
Submission Date | November 21, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 2 |