There has been a large spectrum of developments from history to the present, especially in the field of technology. One of these developments is Industry 4.0, which includes many elements like big data, artificial intelligence, the internet of things, cloud computing, 3D printers, cyber-physical systems, virtual reality, etc. Industry 4.0, which refers to the Fourth Industrial Revolution, promises to produce with intelligent factories and digital technologies with almost no need for labor. Today, when technology is developing very rapidly, people's daily lifestyles are also changing. In occupational groups where the use of technology is intense seeing differences in the way people express their feelings not only in their business or academic life, but also in their private lives. For this reason, it is necessary to design, develop and produce technology in every field in order to catch Industry 4.0 However, in addition to production, it is necessary to train a skilled labour capable of utilizing this new technology. At this point, the education sector appears to be an area that needs to be studied in detail within the scope of Industry 4.0. In this context, the aim of the study is to draw a conceptual framework regarding the innovations brought by Industry 4.0 to the field of education and to discuss its possible effects on the field of education.
Geçmişten günümüze, özellikle teknoloji alanında geniş bir yelpazede gelişmeler yaşanmıştır. Bu gelişmelerden biri de bünyesinde büyük veri, yapay zekâ, nesnelerin interneti, bulut bilişim, 3D yazıcılar, siber fiziksel sistemler, sanal gerçeklik vb. birçok unsuru barındıran Endüstri 4.0’dır. Dördüncü Sanayi Devrimi'ni ifade eden Endüstri 4.0, neredeyse iş gücüne hiç ihtiyaç duymadan akıllı fabrikalar ve dijital teknolojilerle üretim yapmayı vadetmektedir. Teknolojinin oldukça hızlı geliştiği günümüzde insanların günlük yaşam tarzları da değişmektedir. Teknoloji kullanımının yoğun olduğu meslek gruplarında, insanların sadece iş veya akademik hayatlarında değil özel hayatlarında da duygularını ifade etme biçimlerinde farklılaşmalar görülmektedir. Bu nedenle Endüstri 4.0'ı yakalamak için her alanda teknoloji tasarlamak, geliştirmek ve üretmek gerekmektedir. Ancak üretimin yanı sıra bu yeni teknolojiyi kullanabilen nitelikli iş gücünün yetiştirilmesi de önemlidir. İşte tam da bu noktada eğitim sektörü, Endüstri 4.0 kapsamında detaylı olarak çalışılması gereken bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu bağlamda çalışmanın amacı, Endüstri 4.0’ın eğitim alanına getirdiği yeniliklere ilişkin kavramsal bir çerçeve çizerek eğitim alanına olası etkilerini ele almaktır. Ayrıca, dijital dönüşümün eğitim sistemi üzerindeki etkilerinin araştırılması eğitimin geleceği açısından önem arz etmektedir. Endüstri 4.0 ile birlikte eğitim alanında gerçekleşen dijital dönüşüm, eğitimi artık herkesin kolayca erişebileceği bir hizmet haline getirmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 23, 2022 |
Submission Date | May 9, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 1 |