The attribute of the websites of the operation has critical importance for
the success of the business in an increasingly competitive environment.
Accommodation establishments should ensure the integration of the content of
their websites with customer requirements. Accommandation establishments that
put up these requirements to websites more preferable than other business
websites with missing content. In this study 304 amount 4 and 5 star
accommodation establishments’ websites that operating in the Marmara region
were evaluated with content analysis method. As a result of the research
determined that most of the features of accommodation establishments’ web sites
are contact information, hotel map display, about us, restaurant, hotel pictures,
room pictures, room options information, language options, activities. It was
found to be least used features of the accommodation establishments’ web sites;
exchange information, currency converter, background music, frequently asked
questions, online customer service, feedback form, mobile application.
Giderek artan rekabet ortamında konaklama işletmelerine ait web sitelerinin
niteliği, işletmenin başarısı için kritik öneme sahiptir. Konaklama
işletmeleri web sitelerinin içeriği ile müşteri gereksinimlerinin
entegrasyonunu sağlamalıdır. İnternet sitelerinde bu gereksinimleri karşılayan
konaklama işletmeleri eksik içeriğe sahip web sitesi sunan işletmelere göre
daha fazla tercih edilebilir. Bu çalışmada Marmara Bölgesi’nde faaliyet
gösteren 4 ve 5 yıldızlı 304 adet konaklama işletmesinin web siteleri içerik
analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda konaklama
işletmelerinin internet sitelerinde en çok yer verdiği özellikler; iletişim
bilgileri, otelin harita gösterimi, hakkımızda, restoran, otel resimleri, oda
resimleri, oda seçenekleri bilgisi, dil seçeneği, aktiviteler olduğu
belirlenmiştir. Konaklama işletmelerinin web sitelerinde en az kullanılan
özelliklerin ise döviz bilgisi, döviz çevirici, arka plan müziği, sık sorulan
sorular, online müşteri hizmetleri, geri bildirim formu, mobil uygulama olduğu
saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2018 |
Submission Date | June 25, 2018 |
Acceptance Date | October 18, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.