Destinations
are very important areas in terms of tourism where tourism activities can be
realized. The aim of the study is to propose a new approach to literature
studies on destination marketing. Considering that the destinations have
similar touristic products, marketing a destination is a process that requires
irritability. In the literature on destination marketing, it is seen that
supply sources are examined by using SWOT analysis in destination, but the
demand for destination is not taken into consideration as much as supply
sources. In the study, it is emphasized that demand and supply should be taken
into consideration in destination marketing studies. In addition, a new
approach has been proposed in order to market destinations more efficiently.
The study is
a qualitative study and it has been prepared from the secondary data sources by
document review and expert opinion.
Çağımızda
destinasyonlar turizm etkinliklerinin gerçekleştirilebildiği, turistik açıdan
oldukça önemli alanlardır. Bu çalışmanın amacı, destinasyon pazarlaması konusunda yapılan alanyazın
çalışmalarına yeni bir yaklaşım önerisi getirmektir. Destinasyonların çoğu
zaman benzer turistik ürünlere sahip olduğu düşünüldüğünde, bir destinasyonun
pazarlanması titizlik gerektiren bir süreç olarak ele alınabilir. Destinasyon
pazarlaması ile ilgili yazında, destinasyonda genellikle SWOT analizi yapılarak
arz kaynaklarının incelendiği, ancak destinasyona gelebilecek talep kısmının arz
kaynakları kadar dikkate alınmadığı görülmektedir. Çalışmada; bundan sonra
yapılacak olan destinasyon pazarlaması çalışmalarında arz ile birlikte talebin
de dikkate alınması gerektiği vurgulanmıştır. Ayrıca destinasyonların daha
verimli pazarlanabilmesi adına yeni bir yaklaşım önerilmiştir. Bu çalışma nitel
nitelikli bir araştırma olmakla birlikte, ikincil veri kaynaklarından doküman
incelemesi ve uzman görüşünden yararlanılarak hazırlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2019 |
Submission Date | June 12, 2019 |
Acceptance Date | October 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.