Yiyecek ve içecek işletmelerinde rekabet her geçen gün artmakta, bu rekabette hizmet kalitesi, müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati önemli hale gelmektedir. Yiyecek ve içecek sektörünün önemli bir parçası olan restoranların rekabet gücünü artırmak için müşterilerine kaliteli hizmet sunmaları beklenmektedir. Restoran işletmeleri hem var olan müşterilerini korumak hem de yeni müşteriler kazanarak sürdürülebilir olmaya çalışmaktadır. Buradan hareketle çalışmada yiyecek ve içecek işletmelerinin hizmet kalitesini ölçmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Kocaeli ili Yuvacık’ta yer alan beldesinde faaliyet gösteren restoranlardan 206 müşteri kolayda örneklem yöntemi ile seçilmiştir. Bu çalışma betimleyici bir alan araştırması olup, verilerin elde edilmesinde anket tekniğinden yararlanılmıştır. Bu kapsamda oluşturulan anket formu 15.06.2022-15.10.2022 tarihleri arasında yüz yüze uygulanmıştır. Restoranlardaki hizmet kalitesini ölçmek için, Stevens vd. (1995) tarafından geliştirilen ve Türkçe ’ye Giritlioğlu (2012) tarafından uyarlanan DINESERV ölçeği kullanılmış ve ölçek; fiziksel özellikler, güvenirlik, heveslilik ve empati olmak üzere dört faktör altında ele alınmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler SPSS 24 paket programı kullanılarak analiz edilecektir. Elde edilen veriler; frekans, faktör analizi ve güvenirlik analizine tabi tutulacaktır. Ayrıca hizmet kalitesinin demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığını keşfetmek amacıyla verilere t-testi ve One Way ANOVA, korelasyon gibi analizler uygulanacaktır. Araştırma sonucunda elde edilen verilerin Kocaeli Gastronomi Turizmine ve Kocaeli’nde faaliyet gösteren restoran işletmelerinin hizmet kalitesinin iyileştirilmesine katkı sağlaması beklenmektedir.
Yiyecek ve içecek işletmelerinde rekabet her geçen gün artmakta, bu rekabette hizmet kalitesi, müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati önemli hale gelmektedir. Yiyecek ve içecek sektörünün önemli bir parçası olan restoranların rekabet gücünü artırmak için müşterilerine kaliteli hizmet sunmaları beklenmektedir. Restoran işletmeleri hem var olan müşterilerini korumak hem de yeni müşteriler kazanarak sürdürülebilir olmaya çalışmaktadır. Buradan hareketle çalışmada yiyecek ve içecek işletmelerinin hizmet kalitesini ölçmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Kocaeli ili Yuvacık’ta yer alan beldesinde faaliyet gösteren restoranlardan 206 müşteri kolayda örneklem yöntemi ile seçilmiştir. Bu çalışma betimleyici bir alan araştırması olup, verilerin elde edilmesinde anket tekniğinden yararlanılmıştır. Bu kapsamda oluşturulan anket formu 15.06.2022-15.10.2022 tarihleri arasında yüz yüze uygulanmıştır. Restoranlardaki hizmet kalitesini ölçmek için, Stevens vd. (1995) tarafından geliştirilen ve Türkçe ’ye Giritlioğlu (2012) tarafından uyarlanan DINESERV ölçeği kullanılmış ve ölçek; fiziksel özellikler, güvenirlik, heveslilik ve empati olmak üzere dört faktör altında ele alınmıştır. Elde edilen veriler; frekans, faktör analizi ve güvenirlik analizine tabi tutulmuştur. Ayrıca hizmet kalitesinin demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığını keşfetmek amacıyla verilere t-testi ve One Way ANOVA, korelasyon analizleri uygulanmıştır. Araştırma sonucunda müşterilerin ölçek toplam puan ortalamasına göre, restoran hizmet kalitesi düzeyinin iyi, tatmin edici olduğu ve güvenirlik alt boyutunun en yüksek skora sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca müşterilerin tanımlayıcı özelliklerinden cinsiyet ve meslek değişkenleri ile restoran hizmet kalitesi heveslilik alt boyutu arasında anlamlı fark bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 31, 2022 |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | November 10, 2022 |
Acceptance Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 3 (Special Issue: ICTEBS) |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.