Etkinlik sektörüne akademik ilgi giderek artmakta olup sadece sayısal olarak büyüme ile birlikte sektör daha global, sofistike ve kritik hale gelmektedir (Mair ve Smith, 2021). Bu çalışmanın amacı son dönemde turizm sektöründe sürdürülebilirlik kavramının giderek önem kazanması sonucunda etkinlik şirketlerinin yeşil etkinlikler konusunu nasıl ele aldıklarını değerlendirmektir. Bunun için de Türkiye’de faaliyet gösteren etkinlik sektörü alanındaki tüm derneklerin üyelerine bir araştırma yapılmıştır. Bu araştırmada yeşil etkinlikleri motive edici ve engelleyici faktörler, şirketlerin bu alanda sertifika sahibi olup olmadıkları ve yeşil etkinlikler uygulamaya istekleri anket tekniği kullanılarak sorgulanmıştır. Araştırma sonuçlarında sosyal sorumluluk sahibi olmak, olumlu imaj ve itibar yaratmak en önemli motivasyon unsurları olurken, yeşil etkinlikleri engelleyici faktörlerin başında ise bilgi eksikliği ve farkındalık eksikliği geldiği görülmektedir. Ayrıca etkinlik şirketinin çoğunun bu alanda herhangi bir sertifikaya sahip olmadıkları da tespit edilmiştir. Bu çalışma Türkiye’de yeşil etkinlikler konusunda yapılan öncü çalışmalardan biri olması ve anketi cevaplayanların çoğunun deneyimli sektör profesyonelleri olması araştırmayı pilot çalışma yapabilir ve sektör profesyonellerine ışık tutabilir.
Etkinlik sektörüne akademik ilgi giderek artmakta olup sadece sayısal olarak büyüme ile birlikte sektör daha global, sofistike ve kritik hale gelmektedir (Mair ve Smith, 2021). Bu çalışmanın amacı son dönemde turizm sektöründe sürdürülebilirlik kavramının giderek önem kazanması sonucunda etkinlik şirketlerinin yeşil etkinlikler konusunu nasıl ele aldıklarını değerlendirmektir. Bunun için de Türkiye’de faaliyet gösteren etkinlik sektörü alanındaki tüm derneklerin üyelerine bir araştırma yapılmıştır. Bu araştırmada yeşil etkinlikleri motive edici ve engelleyici faktörler, şirketlerin bu alanda sertifika sahibi olup olmadıkları ve yeşil etkinlikler uygulamaya istekleri anket tekniği kullanılarak sorgulanmıştır. Araştırma sonuçlarında sosyal sorumluluk sahibi olmak, olumlu imaj ve itibar yaratmak en önemli motivasyon unsurları olurken, yeşil etkinlikleri engelleyici faktörlerin başında ise bilgi eksikliği ve farkındalık eksikliği geldiği görülmektedir. Ayrıca etkinlik şirketinin çoğunun bu alanda herhangi bir sertifikaya sahip olmadıkları da tespit edilmiştir. Bu çalışma Türkiye’de yeşil etkinlikler konusunda yapılan öncü çalışmalardan biri olması ve anketi cevaplayanların çoğunun deneyimli sektör profesyonelleri olması araştırmayı pilot çalışma yapabilir ve sektör profesyonellerine ışık tutabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | March 27, 2023 |
Publication Date | March 31, 2023 |
Submission Date | December 11, 2022 |
Acceptance Date | March 24, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.