Uluslararası otel zincirleri ülkelerin turizm paydaşlarına çeşitli avantajlar sağlayabilmektedir. Türkiye, uluslararası zincirlerin yatırım için tercih ettiği bir destinasyondur. Bu çalışmada uluslararası otel işletmeciliği kapsamında Türkiye’de faaliyet gösteren Accor ve Wyndham zincir otel gruplarının müşterilere sunduğu olanaklar incelenmiştir. Accor ve Wyndham otelleri, dünya genelinde yaygın olarak bilinen ve tercih edilen otel markalarıdır. Her iki marka da farklı bütçelere ve ihtiyaçlara hitap eden geniş bir konaklama seçeneği sunabilmektedir. Accor otelleri, ekonomik sınıf otellerden lüks ve butik otellere kadar geniş bir yelpazeye sahip bir otel zinciridir. Accor'un popüler markaları arasında Novotel, İbis, Mercure ve Sofitel gibi markalar bulunmaktadır. Bu markalar, konforlu odalar, modern olanaklar ve çeşitli hizmetler sunarak misafirlerine kaliteli bir konaklama deneyimi sunmayı hedeflemektedir. Wyndham otelleri de çeşitli markalara sahip bir diğer otel zinciridir. Wyndham'ın markaları arasında Days Inn, Ramada, Wyndham Grand ve TRYP gibi tanınmış otel markaları bulunmaktadır. Wyndham otelleri misafirlere geniş odalar, restoranlar, sağlık hizmeti merkezleri ve diğer olanaklar gibi bir dizi hizmet sunabilmektedir. Bu çalışmada Türkiye’de bulunan her iki otel zinciri grubunun da müşterilere sunduğu olanakların ön plana çıkarılması ve sağladıkları olanakların kendi bünyeleri içinde karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Bu çalışma Türkiye’de Accor ve Wyndham otel zinciri gruplarının her ikisinin de örneklem olarak alındığı ilk çalışma olduğu için Türkiye’nin uluslararası otel işletmeciliği açısından mevcut durumunun analizi açısından büyük bir öneme sahiptir. Yapılan çalışma sonucunda her iki zincir otel grubunda müşterilere verilen hizmetler sınıflandırılmıştır. Sınıflandırılan bu hizmetlerde ön plana çıkan oteller tespit edilmiştir.
ABSTRACT
International hotel chains could provide various advantages to the tourism stakeholders of the countries. Turkey is a destination preferred by international chains for investment. In this study, the opportunities offered to customers by Accor and Wyndham chain hotel groups operating in Turkey within the scope of international hotel management have been examined. Accor and Wyndham hotels are widely known and preferred hotel brands around the world. Both brands could offer a wide range of accommodation options that appeal to different budgets and needs. Accor hotels are a hotel chain with a wide range of hotels, from economy class hotels to luxury and boutique hotels. Accor's popular brands include Novotel, Ibis, Mercure and Sofitel. These brands aim to provide a quality accommodation experience to their guests by offering comfortable rooms, modern amenities and a variety of services. Wyndham hotels is another hotel chain with various brands. Wyndham's brands include well-known hotel brands such as Days Inn, Ramada, Wyndham Grand and TRYP. Wyndham hotels could offer guests a range of services, such as spacious rooms, restaurants, healthcare centers and other amenities. This study aims to highlight the opportunities offered to customers by both hotel chain groups in Turkey and to compare the opportunities they provide within their own organizations. It has great importance in terms of analyzing the current situation of Turkey in terms of international hotel management since this study is the first study in Turkey where both Accor and Wyndham hotel chain groups have been taken as samples. As a result of the study, the services provided to customers in both chain hotel groups have been classified. Hotels that stand out in these classified services have been identified.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | April 1, 2024 |
Publication Date | June 3, 2024 |
Submission Date | March 9, 2024 |
Acceptance Date | March 31, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 8 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.