2000 yılında Uludağ Üniversitesi İİBF İşletme Bölümünden mezun olan aday, 2005 yılında Selçuk Üniversitesinde Yüksek Lisans eğitimini, 2011 yılında ise yine aynı Üniversitede doktora eğitimini tamamlamıştır. Doktora eğitimi çerçevesinde ise Prof. Dr. Mahmut TEKİN’in danışmanlığında “Çoklu sponsorlukta iletişim etkinliğinin incelenmesi: Fuar sponsorluğu üzerine bir çalışma” başlıklı tez çalışmalarını hazırlamıştır.
Akademik hayatına 2004 yılında Selçuk Üniversitesi Sosyal bilimler Meslek Yüksekokulu’nda öğretim görevlisi olarak başlayan aday, halen Gaziantep Üniversitesi İİBF Uluslararası Ticaret ve Lojistik bölümünde akademik yaşamına devam etmektedir. Aday 2024 yılında Üniversiteler Arası Kuruldan Pazarlama Bilim Dalında doçent unvan ve yetkisini almaya hak kazanmıştır.
Doç.Dr.İbrahim Halil Efendioğlu, Mersin Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünden lisans derecesine sahiptir. Yüksek lisans eğitimini Gazi Üniversitesi'nde tamamlayan Efendioğlu, Hasan Kalyoncu Üniversitesi İşletme Bölümü'nden Doktora derecesi almıştır. Hali hazırda Gaziantep Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü'nde öğretim üyesi olan Efendioğlu'nun seçkin dergilerde ve kitaplarda, SSCI ve Scopus indeksli yayınları mevcuttur. Araştırma alanları pazarlama ve tüketici davranışlarıdır.