Abstract
Ekonomi disiplinin doğuşu ile pazarlama arasında çok ince bir fark bulunmaktadır. Ekonomi yapı taşı gereği pazarlamaya temel hazırlamış olup pazarlamanın ilk dönemlerinde hızlıca tutunabilmesini sağlamıştır. Pazarlamanın tarihinin bu bağlamda daha iyi anlaşılması adına ve günümüze gelen pazarlamanın ekonomi ile hangi yollardan beraber geçtikleri adına hazırlanan bu çalışmada, pazarlamanın iktisadi bakış açısı incelenmiştir.
Pazarlama disiplini birçok farklı disiplinin kendi bünyesi altında toplamış olup karma bir disiplini en iyi şekilde ekonomik temeller üzerinde yürütmektedir. Buna göre; bu disiplinin anlaşılması sadece pazarlamanın geçmişinin bilinmesi ile yeterli olmayıp, aynı zamanda pazarlamadaki iktisadi bakış açısının geçmişinin de bilinmesi gerekmektedir. Bu çalışmada iktisadi bakış açısında pazarlamanın ekonomi disiplinin temellerini kullanarak büyümesi ve sonrasında kendi ekonomik disiplinini oluşturması incelenmiştir.