Tarama modelli araştırmamızın amacı, lise 1. Sınıfta öğrenim gören erkek
ve kadın öğrencilerin cinsiyet, okul türü, okul dışında aktif spor yapma durumları
gibi değişkenlere göre beden eğitimi ve spora ilişkin tutumlarının
karşılaştırılmasıdır. Araştırmamızın
evrenini devlet okullarından 117 kadın ve 130 erkek toplam 247 öğrenci, özel
okullardan 122 kadın ve 131 erkek toplam 253 lise 1.sınıf öğrencisi
oluşturmaktadır.
Araştırmada, Demirhan ve Altay (2001) tarafından geliştirilen Beden
Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği (BESTÖ) kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin
cinsiyeti, okul türü ve okul dışında aktif spor yapıp yapmama durumunu tespit
etmek amacıyla kişisel bilgi formu geliştirilmiştir. Verilerin analizinde
kişisel bilgiler için betimsel istatistik yöntemlerinden frekans (n), yüzde
(%), aritmetik ortalama (X) ve standart sapma (Ss) kullanılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre; kadın ve erkek öğrencilerin tutum puanları
karşılaştırıldığında erkek öğrencilerin tutumlarının kadın öğrencilere göre
daha yüksek olduğu görülmüştür. Öğrencilerin spor yapıp yapmama durumlarına
göre beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları incelendiğinde; anlamlı
bir farkın olduğu görülmektedir (p<0.05). Buna göre okul dışında aktif
olarak spor yapan öğrenciler, spor yapmayan öğrencilere göre beden eğitimi
dersine daha olumlu bir tutum sergilemektedirler. Öğrencilerin okudukları okul
türüne göre devlet ve özel okul arasında beden eğitimi dersine yönelik
tutumları ile ilgili anlamlı bir fark bulunmadığı saptanmıştır(p>0.05). Anket
sorularından, Beden eğitimi ve spor eğitimi dersinde korku hissine kapılırım,
beden eğitimi dersinde çok sıkılırım, beden eğitimi dersinden daima sıkılırım,
sorularına verilen yanıtlar tamamen katılmıyorum ve katılmıyorum cevaplarında
yoğunlaşmıştır. Okul ders programlarının her yılında beden eğitimi ve spor
dersi olmalıdır, sorusuna öğrencilerin verdikleri cevaplara bakıldığında
tamamen katılıyorum ve katılıyorum cevabını verdikleri görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Sporda Psiko-Sosyal Alanlar |
Authors | |
Publication Date | June 20, 2018 |
Submission Date | March 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 2 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.