Araştırmanın
amacı beden eğitimi öğretmenlerinin istenmeyen öğrenci davranışlarına karşı
tutumları ile öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerinin belirlenerek aralarındaki
ilişkinin ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018
eğitim-öğretim yılında Ankara ili Yenimahalle ilçesi devlet ortaokulu ve
liselerinde görev yapan 201 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Veri
toplama araçları kişisel bilgi formu, İstenmeyen Davranışlara Karşı Tutum
Ölçeği ve Maslach Tükenmişlik Ölçeği kullanılmıştır. Sonuçta, öğretmenlerin
istenmeyen davranışlara karşı tutumları yaş ve bulundukları okuldaki görev yılı
değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermiştir. Duygusal tükenmeyle ders
yapılan alan, kişisel başarısızlıkla yaş, mesleki kıdem, eğitim durumu, ders
yapılan alan ve sınıf mevcudu değişkenlerine göre anlamlı farklılık olduğu
görülmüştür. İstenmeyen davranışlara karşı öğretmen tutumları ile kişisel
başarısızlık alt boyutu arasındaki ilişki -0.25 olarak düşük ve negatif düzeyde
bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi |
Authors | |
Publication Date | June 20, 2018 |
Submission Date | May 13, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 2 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.