Araştırma; yaş ortalamaları 10,63±1,18 yıl olan sedanter 15 kız çocuğuna 12 haftalık temel voleybol eğitiminin bazı temel motorik özelliklere etkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmada vücut ağırlığı (VA), boy, dikey sıçrama mesafesi (DSM), durarak uzun atlama (DUA), flamingo denge testi (FDT), 30 m sürat ve otur-uzan esneklik testi (ET) motorik özellikleri ile 20m shuttle run testi kullanılarak MaxVO2 düzeyleri ölçüldü. Bu testin öncesi ve sonrasında kalp atım hızı (KAH) alınarak yorgunluk ve toparlanma düzeyleri belirlendi. Aynı ölçümler 12 haftalık temel voleybol eğitimi sonrası tekrar yapıldı. Araştırmada; elde edilen bulgular SPSS 22 paket programı kullanılarak ön test ve son test arası farklılıklar paired sample t testi yapılarak belirlendi. Önem düzeyi (p<0,05) olarak kabul edildi. Çalışmada; ön test ve son test sonrası VA ortalamaları benzer, boy, DSM, DUA, FDT, 30 m sürat, ET ve MaxVO2 düzeylerinde anlamlı (p<0,05) düzeyde artış bulunmuştur. Ayrıca araştırmada deneklerin yorgunluk ve toparlanma düzeylerinde dikkate değer önemli bir farklılık yoktur. Sonuç olarak; adölesan dönem kız çocuklarına uygulanan 12 haftalık temel voleybol eğitiminin ölçülen bazı temel motorik özellikleri önemli düzeyde geliştirdiği görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Hareket ve Antrenman Bilimleri |
Authors | |
Publication Date | December 18, 2019 |
Submission Date | October 4, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 4 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.