Research Article
BibTex RIS Cite

Türkiye’de Badminton Sporuyla İlgili Yayınlanan Bilimsel Makale ve Tezlerin İncelenmesi

Year 2021, Volume: 6 Issue: 1, 1 - 14, 22.03.2021
https://doi.org/10.31680/gaunjss.791936

Abstract

Bu araştırmanın amacı badminton sporuyla ilgili yapılan makale ve tezlerin incelenmesidir. Araştırma yöntemi olarak nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Elektronik ortamdan elde edilen 68 makale, 39 yüksek lisans ve 8 doktora tezi olmak üzere toplamda 115 çalışma araştırmaya dâhil edilmiştir. Veriler yazım dilleri, yılları, konu alanları, ana temaları, araştırma türleri, örneklem/ çalışma grubu büyüklüğü ve özellikleri, yazar sayıları, yayın yapılan dergileri, enstitüleri, danışman unvanları, sayfa sayıları ve cinsiyetleri açısından ele alınmıştır. Verilerin analizinde SPSS 23 Paket Programı kullanılmıştır. Sonuçlar frekans ve yüzdeleri alınarak sunulmuştur. Sonuç olarak, tezlerin çoğunluğunu yüksek lisans tezlerinin oluşturduğu ve Sağlık Bilimleri Enstitülerince yapıldığı görülmüştür. Makalelerin daha çok 2 yazarlı olduğu, spor bilimleri alanıyla ilgili yayın yapan dergilerde yayınlandıkları ve yayınların 2017-2019 yılları arasında yoğunlaştığı görülmüştür. Makale ve tezlerin ise büyük çoğunluğunun nicel araştırmalar olarak yürütüldüğü, örneklem büyüklüğünün 11-30 arasında daha fazla olduğu, örneklem olarak daha çok aktif ve milli takım sporcularının seçildiği ve çalışmaların sporcu performansını geliştirmeye yönelik yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Alemdağ, S. (2018). Spor Bilimleri Alanıyla İlgili Bilimsel Dergilerde Yayınlanan Makalelerin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 20(3), 24-31.
  • Arık, R. S. ve Türkmen, M. (2009). Eğitim bilimleri alanında yayınlanan bilimsel dergilerde yer alan makalelerin incelenmesi. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Antalya.
  • Atılgan, D. (2005). Bilginin Organizasyonunda Ulusal Dizinlerin Önemi ve Atif Sistemi Üzerine Düşünceler. Sosyal Bilimlerde Süreli yayınlar ve Bilgi Teknolojileri Sempozyumu, Ankara, 2 Nisan.
  • Benligiray, S. (2009). Türkiye’de İnsan Kaynakları Alanında Yapılan Lisansüstü Tezler ve Bu Tezlerde İncelenen Temaların Analizi: 1983-2008 Dönemi. Eskişehir Osman Gazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 4(1), 167-197.
  • Büyükergün, A. (2020). 1990-2018 Yılları Arası Türkiye’de Tenis Branşında Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Spor Eğitim Dergisi, 4(1), 20-29.
  • Çiftçi, M., Ersoy, M. (2019). Okul öncesi Eğitimi Alanındaki Araştırmaların Yönelimleri: Bir İçerik Analizi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 8(3), 862-886.
  • Gündoğdu, K., Aytaçlı, B., Aydoğan, R., Yıldırım, C. (2015). Öğretmen Yeterlilikleri Alanında Yazılan Makalelerin İçerik Analizi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 30-43.
  • Kahraman, S. ve Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de Lisansüstü Eğitim: Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 21(2), 94-114.
  • Kaya, Ç., Yazıcı, A., Deliveli, K., Hoşgörür, V. (2016). Türkiye’de Eğitim Denetimi Alanında Yapılan Lisansüstü Çalışmaların Değerlendirilmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 7(1), 38-51. https://dergipark.org.tr/tr/pub/aduefebder/issue/33906/375321
  • Kuter, F. Ö. ve Öztürk Y. (2012). Türkiye’de Raket Sporları Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi (1990-2010 Dönemi). e-Journal of New World Sciences Academy, 7(2), 46-58.
  • Kutluca, T., Birgin, O., Gündüz, T. (2018). Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi’nde Yayımlamış Makalelerin İçerik Analizi Bağlamında Değerlendirilmesi. Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(2), 390-412.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook.(2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Oğuz Namdar, A. ve Önder, V. (2019). Türkiye’de İlköğretimde Görsel Sanatlar ile İlgili Yapılan Lisans Üstü Tezlerin Eğilimleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(2), 767-784.
  • Ozan, C., Köse, E. (2014). Eğitim Programları ve Öğretim Alanındaki Araştırma Eğilimleri. Sakarya Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 116-136.
  • Özkaya, Ö., Bingöl, D., Üsçetin, İ., Aksan, T., Karahangil, M., Akan, M. (2012). Tıbbi Bilimsel Makale Yazımında Temel Kurallar, Tercihler ve Seçenekler Nelerdir?. Okmeydanı Tıp Dergisi, 28(2), 65-71.
  • Seçer, İ., Ay, İ., Ozan, C., Yılmaz, B. Y. (2014) Rehberlik ve Psikolojik Danışma Alanındaki Araştırma Eğilimleri: Bir İçerik Analizi. Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal, 5(41), 49-60.
  • Selçuk, Z., Palancı, M., Kandemir, M., Dündar, H. (2014). Eğitim ve Bilim Dergisinde Yayınlanan Araştırmaların Eğilimleri: İçerik Analizi. Eğitim ve Bilim, 39(173), 430-453.
  • Sevinç, B. (2001). Türkiye’de Lisansüstü Eğitim uygulamaları, Sorunlar ve Öneriler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 34(1), 125-137.
  • Tiryaki, O. (2014). Bilimsel Yayın Hazırlama Teknikleri. ÇOMÜ Ziraat Fakültesi Dergisi, 2(1), 143-155.
  • Wassink, F. K., Sadi, Ö. (2016). Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Yönelimleri: 2005 ile 2014 Yılları Arası Bir İçerik Analizi. İlköğretim Online. 15(2), 594-614.
Year 2021, Volume: 6 Issue: 1, 1 - 14, 22.03.2021
https://doi.org/10.31680/gaunjss.791936

Abstract

References

  • Alemdağ, S. (2018). Spor Bilimleri Alanıyla İlgili Bilimsel Dergilerde Yayınlanan Makalelerin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 20(3), 24-31.
  • Arık, R. S. ve Türkmen, M. (2009). Eğitim bilimleri alanında yayınlanan bilimsel dergilerde yer alan makalelerin incelenmesi. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Antalya.
  • Atılgan, D. (2005). Bilginin Organizasyonunda Ulusal Dizinlerin Önemi ve Atif Sistemi Üzerine Düşünceler. Sosyal Bilimlerde Süreli yayınlar ve Bilgi Teknolojileri Sempozyumu, Ankara, 2 Nisan.
  • Benligiray, S. (2009). Türkiye’de İnsan Kaynakları Alanında Yapılan Lisansüstü Tezler ve Bu Tezlerde İncelenen Temaların Analizi: 1983-2008 Dönemi. Eskişehir Osman Gazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 4(1), 167-197.
  • Büyükergün, A. (2020). 1990-2018 Yılları Arası Türkiye’de Tenis Branşında Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Spor Eğitim Dergisi, 4(1), 20-29.
  • Çiftçi, M., Ersoy, M. (2019). Okul öncesi Eğitimi Alanındaki Araştırmaların Yönelimleri: Bir İçerik Analizi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 8(3), 862-886.
  • Gündoğdu, K., Aytaçlı, B., Aydoğan, R., Yıldırım, C. (2015). Öğretmen Yeterlilikleri Alanında Yazılan Makalelerin İçerik Analizi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 30-43.
  • Kahraman, S. ve Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de Lisansüstü Eğitim: Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 21(2), 94-114.
  • Kaya, Ç., Yazıcı, A., Deliveli, K., Hoşgörür, V. (2016). Türkiye’de Eğitim Denetimi Alanında Yapılan Lisansüstü Çalışmaların Değerlendirilmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 7(1), 38-51. https://dergipark.org.tr/tr/pub/aduefebder/issue/33906/375321
  • Kuter, F. Ö. ve Öztürk Y. (2012). Türkiye’de Raket Sporları Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi (1990-2010 Dönemi). e-Journal of New World Sciences Academy, 7(2), 46-58.
  • Kutluca, T., Birgin, O., Gündüz, T. (2018). Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi’nde Yayımlamış Makalelerin İçerik Analizi Bağlamında Değerlendirilmesi. Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(2), 390-412.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook.(2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Oğuz Namdar, A. ve Önder, V. (2019). Türkiye’de İlköğretimde Görsel Sanatlar ile İlgili Yapılan Lisans Üstü Tezlerin Eğilimleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(2), 767-784.
  • Ozan, C., Köse, E. (2014). Eğitim Programları ve Öğretim Alanındaki Araştırma Eğilimleri. Sakarya Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 116-136.
  • Özkaya, Ö., Bingöl, D., Üsçetin, İ., Aksan, T., Karahangil, M., Akan, M. (2012). Tıbbi Bilimsel Makale Yazımında Temel Kurallar, Tercihler ve Seçenekler Nelerdir?. Okmeydanı Tıp Dergisi, 28(2), 65-71.
  • Seçer, İ., Ay, İ., Ozan, C., Yılmaz, B. Y. (2014) Rehberlik ve Psikolojik Danışma Alanındaki Araştırma Eğilimleri: Bir İçerik Analizi. Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal, 5(41), 49-60.
  • Selçuk, Z., Palancı, M., Kandemir, M., Dündar, H. (2014). Eğitim ve Bilim Dergisinde Yayınlanan Araştırmaların Eğilimleri: İçerik Analizi. Eğitim ve Bilim, 39(173), 430-453.
  • Sevinç, B. (2001). Türkiye’de Lisansüstü Eğitim uygulamaları, Sorunlar ve Öneriler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 34(1), 125-137.
  • Tiryaki, O. (2014). Bilimsel Yayın Hazırlama Teknikleri. ÇOMÜ Ziraat Fakültesi Dergisi, 2(1), 143-155.
  • Wassink, F. K., Sadi, Ö. (2016). Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Yönelimleri: 2005 ile 2014 Yılları Arası Bir İçerik Analizi. İlköğretim Online. 15(2), 594-614.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Sporda Psiko-Sosyal Alanlar
Authors

Yahya Doğar 0000-0002-1068-2266

Mehmet Akarsu 0000-0002-8149-801X

Talha Sert 0000-0002-2409-9119

Publication Date March 22, 2021
Submission Date September 8, 2020
Published in Issue Year 2021 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Doğar, Y., Akarsu, M., & Sert, T. (2021). Türkiye’de Badminton Sporuyla İlgili Yayınlanan Bilimsel Makale ve Tezlerin İncelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(1), 1-14. https://doi.org/10.31680/gaunjss.791936

ISSN: 2536-5339

Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi

16157

Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.