Research Article
BibTex RIS Cite

Futbol Antrenörlerinin Girişimcilik Eğilimleri ve Teknolojik Yeteneklerinin İncelenmesi

Year 2021, Volume: 6 Issue: 3, 279 - 297, 20.09.2021
https://doi.org/10.31680/gaunjss.976372

Abstract

Bu araştırma futbol antrenörlerinin girişimcilik eğilimleri ve teknolojik yeteneklerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu çalışma nicel araştırma modeline göre tasarlamış olup, ilişkisel tarama modeliçerçevesinde yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini Akdeniz bölgesi, örneklemini ise Adana, ilinden seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun (kazara) örnekleme yöntemiyle seçilmiş 8’i kadın 109’u erkek olmak üzere toplam 117 futbol antrenörü oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Araştırmada kullanılacak olan anket formları araştırmacı tarafından online anket yöntemiyle katılımcılara ulaştırılmıştır. Araştırmada katılımcıların demografik özelliklerini elde etmek için “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Ayrıca katılımcıların girişimcilik yönelimlerini ölçmek için Deveci ve Çepni (2015) tarafından geliştirilen “Girişimcilik Ölçeği”, katılımcıların teknolojik yeteneklerini ölçmek için ise, Eren ve Çiçeklioğlu (2020) tarafından Türkçeye uyarlanan “Teknolojik Yetenekler Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS programı aracılığıyla bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular değerlendirildiğinde, eğitim durumu, antrenörlükte çalışma yılı ve aylık gelir durumu ve teknoloji kullanımı ile ilgili ders/kurs alma değişkenlerinin antrenörlerin girişimcilik eğilimleri ve teknolojik yetenekleri üzerinde kısmen de olsa etkili olduğu söylenebilir. Bununla birlikte yaş değişkenin de antrenörlerin girişimcilik eğilimleri üzerinde etkili olduğu görülmektedir. Ayrıca, girişimcilik ölçeğinin alt boyutları ve teknolojik yetenekler arasında da orta düzeyde pozitif yönlü ilişki olduğu görülmektedir.

References

  • Akyos, M. (2006). Sürekli Yenilikçilik (İnovasyon) İçin Teknolojik Yetenek Değerlendirmesi (Technology Audit). Tmmob Mmo Endüstri Mühendisliği Dergisi (2), 6-12.
  • Armut B. (2018). 4. Sınıf sosyal bilgiler öğretmenliği adaylarının girişimcilik becerisi düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. IJOFE, 4(1): 39-56.
  • Avşar, M. (2007). Yüksek öğretimde öğrencilerin girişimcilik eğilimlerinin araştırılması. Ankara: Çukurova Yayınları
  • Bozkurt, Ö., Aslan, Z. ve Göral, M. (2011). Yüksek öğretimde verilen girişimcilik eğitiminin öğrencilerin girişimcilik eğilimine etkisi: teknik program ve sosyal program karşılaştırmalı bir araştırma, İstanbul: Uluslararası Yönetim Kongresi: Yeni Yönelişler ve Sorunlar, 2.cilt, Bölüm VIII, 822-833.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri (23. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cerev, G., & Saylan, B. (2021). Çalışanların Demografik Özelliklerinin Girişimcilik Algısına Etkisi: Sağlık Sektörü Çalışanlarına Yönelik Nicel bir Araştırma. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31(1), 245-260.
  • Ceviz Ö.N., TEKTAŞ M., Yayla A.İ., Polat Z. (2016). Meslek yüksekokullarında öğrenim gören gençlerin girişimcilik eğilimleri üzerine bir araştırma. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 5 (37): 319-331.
  • Çermik F, Şahin İ. (2015). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal girişimcilik özelliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. CRE, 1(2): 76-88.
  • Çetinkaya Bozkurt Ö. Vd, 2012. “Türkiye’de Girişimciliğin Gelişimi: Girişimciler Üzerinde Nitel Bir Araştırma” Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Yıl: 2012/1, Sayı:15, s: 229-247
  • Deveci, İ.,& Çepni, S. (2015).Öğretmen adaylarına yönelik girişimcilik ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. International Journal of Human Sciences, 12(2), 92–112. https://doi.org/10.14687/ijhs.v12i2.3240
  • Doğan, E. (2015). The effect of entreprenurship education on entrepreneurial Intentions of University Students in Turkey, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Ekonometri ve İstatistik Dergisi, Sayı:23, 79-93.
  • Eren, A.S.,& Çiçeklioğlu, H. (2020). Teknolojik Yetenekler, Stratejik Esneklik ve Ürün İnovasyonu Arasındaki İlişkilerin Tespiti: TR63 Bölgesindeki Mobilya İmalatçıları Üzerine Bir Araştırma, BMIJ, (2020), 8(4): 1033-1080, doi: http://dx.doi.org/10.15295/bmij.v8i4.1614
  • Fayolle, A., Gailly, B., & Lassas-Clerc, N. (2006). Effect and Counter-Effect of Entreprenurship Education and Social Context on Student’s Intentions, Estudios de Economia Aplicada, Vol:24, No:2, 509-523.
  • Genç, K. Y. (2015). Girişimcilik Kurslarına Katılanların Temel Eğilimleri Üzerine bir Araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 16(2), 155-175.
  • Grint, K. ve WooIgar, S. (1997). The machine at work: Technology, work and organization (Cambridge Polity Press). Işık Nihat. vd., 2011.” İktisadi Büyümede Girişimciliğin Rolü ”Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi(6:1) 2011 Journal of Entrepreneurship and Development s. 148-178
  • İbicioğlu, H., Taş, S. ve Özmen H. İ. (2010). Üniversite eğitiminin girişimcilik düşüncesinin değişimine etkisi: üniversite öğrencileri üzerine bir uygulama. Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 2(1): 53-74.
  • İçli, G. (2001). Eğitim, istihdam ve teknoloji. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (9), 65-71.
  • Karademir, E., Balbağ, M. Z., & Çemrek, F. (2018). Öğretmen Adaylarının Girişimcilik Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 47(220), 177-200.
  • Karataş İ. (2018). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin kişilik özelliklerinin girişimcilik eğilimleri üzerindeki etkilerinin incelenmesi: Bartın Üniversitesi örneği. Yüksek Lisnas Tezi.Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Bilim Dalı, Bartın.
  • Karimi, S., Biemans, H.J.A., Lans, T., Mulder, M., & Chizari, M. (2012). The ımpact of entreprenurship education on students entreprenruail ıntentions and opportunity ıdentification perceptions. Proceeding of 26th Annual RENT Conference, Lyon, France.
  • Kayaoglu, A , Kurnaz, G . (2019). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi: Mardin Artuklu Üniversitesi İİBF Örneği . Mukaddime , 10 (2) , 643-661 . DOI: 10.19059/mukaddime.602007
  • Keat, O.Y., Selvarajah, C., and Meyer, D. (2011). Inclination towards entrepreneurship among university students: An empirical study of Malaysian University students. International Journal of Business and Social Science, 2(4): 206-220.
  • Keleş, H.N., Özkan, T. K., Doğaner, M. ve Altunoğlu, A. E. (2012). Ön lisans öğrencilerinin girişimcilik düzeylerini belirlemeye yönelik bir araştırma. International Journal of Economicand Administrative Studies. 5(9): 108-118.
  • Kılıç, B., Keklik, B ve Çalış, N. (2012). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimleri üzerine bir araştırma: Bandırma İ.İ.B.F İşletme Bölümü örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(17): 423-435.
  • MacKenzie D. ve Wajcman, J. (1993). Introductoryessay: Thesocialsha-ping of technology. Buckingham: Open UniversityPress.
  • Özman, C. (2013). Spor Yöneticiliği Bölümünde Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeylerinin Belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Patır, S. ve Karahan, M. (2010). Girişimcilik eğitimi ve üniversite öğrencilerinin girişimcilik profillerinin belirlenmesine yönelik bir alan araştırması. İşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 1(2): 27-44.
  • Ratten, V. (2011). Sport-based entrepreneurship: Towards a new theory of entrepreneurship and sport management. International Entrepreneurship and Management Journal, 7(1), 57–69.
  • Saraç, M., & Kahyaoğlu, M. B. (2011). Bireysel yatırımcıların risk alma eğilimine etki eden sosyo-ekonomik ve demografik faktörlerin analizi. BDDK Bankacılık ve Finansal Piyasalar Dergisi, 5(2), 135-157.
  • Souitaris, V., Zerbinati, S., & Al-Laham, A. (2007). Do entrepreneurship programs raise entrepreneurial ıntention of science and engineering students? the effect of learning, ınspiration, and resources. Journal of Business Venturing, 22: 566-591.
  • Surujlal, J. (2004). Human Resources Management of Professional Sports Coaches. Unpublished PhD Thesis. Johannesburg: Rand Afrikaans University.
  • Şeşen, H. ve Basım, H. (2012). Demografik faktörler ve kişiliğin girişimcilik niyetine etkisi: spor bilimleri alanında öğrenim gören üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Ege Akademik Bakış Dergisi 12(1): 21-28.
  • Şirin, Y. E. (2019). Coaches' Perceptions and Intentions towards Entrepreneurship. Journal of Education and Learning, 8(2), 271-278.
  • The benefits of using technology in sport, 23 April 2021: https://www.technogym.com/gb/wellness/the-benefits-of-using-technology-in-sport/
  • TÜSİAD, 2003. “Türkiye’de Girişimcilik” Özet Bulgular 27 Şubat 2003 TS/BAS/03-018
  • Yüceol, N. (2018). Girişimcilik eğitimi alan kişilerin girişimci kişilik özellikleri ve girişimcilik eğilimi arasındaki ilişki üzerine bir araştırma (Master's thesis, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Yüzüak, E. (2010). Girişimcilik eğilimlerini etkileyen faktörler: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga İ.İ.B.F. örneği. Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Zhou, K. Z.,&Wu, F. (2010).Technological capability, strategic flexibility, and productin novation. Strategic Management Journal, 31(5), 547-561. Dio: https://doi.org/10.1002/smj.830
Year 2021, Volume: 6 Issue: 3, 279 - 297, 20.09.2021
https://doi.org/10.31680/gaunjss.976372

Abstract

References

  • Akyos, M. (2006). Sürekli Yenilikçilik (İnovasyon) İçin Teknolojik Yetenek Değerlendirmesi (Technology Audit). Tmmob Mmo Endüstri Mühendisliği Dergisi (2), 6-12.
  • Armut B. (2018). 4. Sınıf sosyal bilgiler öğretmenliği adaylarının girişimcilik becerisi düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. IJOFE, 4(1): 39-56.
  • Avşar, M. (2007). Yüksek öğretimde öğrencilerin girişimcilik eğilimlerinin araştırılması. Ankara: Çukurova Yayınları
  • Bozkurt, Ö., Aslan, Z. ve Göral, M. (2011). Yüksek öğretimde verilen girişimcilik eğitiminin öğrencilerin girişimcilik eğilimine etkisi: teknik program ve sosyal program karşılaştırmalı bir araştırma, İstanbul: Uluslararası Yönetim Kongresi: Yeni Yönelişler ve Sorunlar, 2.cilt, Bölüm VIII, 822-833.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri (23. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cerev, G., & Saylan, B. (2021). Çalışanların Demografik Özelliklerinin Girişimcilik Algısına Etkisi: Sağlık Sektörü Çalışanlarına Yönelik Nicel bir Araştırma. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31(1), 245-260.
  • Ceviz Ö.N., TEKTAŞ M., Yayla A.İ., Polat Z. (2016). Meslek yüksekokullarında öğrenim gören gençlerin girişimcilik eğilimleri üzerine bir araştırma. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 5 (37): 319-331.
  • Çermik F, Şahin İ. (2015). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal girişimcilik özelliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. CRE, 1(2): 76-88.
  • Çetinkaya Bozkurt Ö. Vd, 2012. “Türkiye’de Girişimciliğin Gelişimi: Girişimciler Üzerinde Nitel Bir Araştırma” Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Yıl: 2012/1, Sayı:15, s: 229-247
  • Deveci, İ.,& Çepni, S. (2015).Öğretmen adaylarına yönelik girişimcilik ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. International Journal of Human Sciences, 12(2), 92–112. https://doi.org/10.14687/ijhs.v12i2.3240
  • Doğan, E. (2015). The effect of entreprenurship education on entrepreneurial Intentions of University Students in Turkey, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Ekonometri ve İstatistik Dergisi, Sayı:23, 79-93.
  • Eren, A.S.,& Çiçeklioğlu, H. (2020). Teknolojik Yetenekler, Stratejik Esneklik ve Ürün İnovasyonu Arasındaki İlişkilerin Tespiti: TR63 Bölgesindeki Mobilya İmalatçıları Üzerine Bir Araştırma, BMIJ, (2020), 8(4): 1033-1080, doi: http://dx.doi.org/10.15295/bmij.v8i4.1614
  • Fayolle, A., Gailly, B., & Lassas-Clerc, N. (2006). Effect and Counter-Effect of Entreprenurship Education and Social Context on Student’s Intentions, Estudios de Economia Aplicada, Vol:24, No:2, 509-523.
  • Genç, K. Y. (2015). Girişimcilik Kurslarına Katılanların Temel Eğilimleri Üzerine bir Araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 16(2), 155-175.
  • Grint, K. ve WooIgar, S. (1997). The machine at work: Technology, work and organization (Cambridge Polity Press). Işık Nihat. vd., 2011.” İktisadi Büyümede Girişimciliğin Rolü ”Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi(6:1) 2011 Journal of Entrepreneurship and Development s. 148-178
  • İbicioğlu, H., Taş, S. ve Özmen H. İ. (2010). Üniversite eğitiminin girişimcilik düşüncesinin değişimine etkisi: üniversite öğrencileri üzerine bir uygulama. Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 2(1): 53-74.
  • İçli, G. (2001). Eğitim, istihdam ve teknoloji. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (9), 65-71.
  • Karademir, E., Balbağ, M. Z., & Çemrek, F. (2018). Öğretmen Adaylarının Girişimcilik Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 47(220), 177-200.
  • Karataş İ. (2018). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin kişilik özelliklerinin girişimcilik eğilimleri üzerindeki etkilerinin incelenmesi: Bartın Üniversitesi örneği. Yüksek Lisnas Tezi.Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Bilim Dalı, Bartın.
  • Karimi, S., Biemans, H.J.A., Lans, T., Mulder, M., & Chizari, M. (2012). The ımpact of entreprenurship education on students entreprenruail ıntentions and opportunity ıdentification perceptions. Proceeding of 26th Annual RENT Conference, Lyon, France.
  • Kayaoglu, A , Kurnaz, G . (2019). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi: Mardin Artuklu Üniversitesi İİBF Örneği . Mukaddime , 10 (2) , 643-661 . DOI: 10.19059/mukaddime.602007
  • Keat, O.Y., Selvarajah, C., and Meyer, D. (2011). Inclination towards entrepreneurship among university students: An empirical study of Malaysian University students. International Journal of Business and Social Science, 2(4): 206-220.
  • Keleş, H.N., Özkan, T. K., Doğaner, M. ve Altunoğlu, A. E. (2012). Ön lisans öğrencilerinin girişimcilik düzeylerini belirlemeye yönelik bir araştırma. International Journal of Economicand Administrative Studies. 5(9): 108-118.
  • Kılıç, B., Keklik, B ve Çalış, N. (2012). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimleri üzerine bir araştırma: Bandırma İ.İ.B.F İşletme Bölümü örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(17): 423-435.
  • MacKenzie D. ve Wajcman, J. (1993). Introductoryessay: Thesocialsha-ping of technology. Buckingham: Open UniversityPress.
  • Özman, C. (2013). Spor Yöneticiliği Bölümünde Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeylerinin Belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Patır, S. ve Karahan, M. (2010). Girişimcilik eğitimi ve üniversite öğrencilerinin girişimcilik profillerinin belirlenmesine yönelik bir alan araştırması. İşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 1(2): 27-44.
  • Ratten, V. (2011). Sport-based entrepreneurship: Towards a new theory of entrepreneurship and sport management. International Entrepreneurship and Management Journal, 7(1), 57–69.
  • Saraç, M., & Kahyaoğlu, M. B. (2011). Bireysel yatırımcıların risk alma eğilimine etki eden sosyo-ekonomik ve demografik faktörlerin analizi. BDDK Bankacılık ve Finansal Piyasalar Dergisi, 5(2), 135-157.
  • Souitaris, V., Zerbinati, S., & Al-Laham, A. (2007). Do entrepreneurship programs raise entrepreneurial ıntention of science and engineering students? the effect of learning, ınspiration, and resources. Journal of Business Venturing, 22: 566-591.
  • Surujlal, J. (2004). Human Resources Management of Professional Sports Coaches. Unpublished PhD Thesis. Johannesburg: Rand Afrikaans University.
  • Şeşen, H. ve Basım, H. (2012). Demografik faktörler ve kişiliğin girişimcilik niyetine etkisi: spor bilimleri alanında öğrenim gören üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Ege Akademik Bakış Dergisi 12(1): 21-28.
  • Şirin, Y. E. (2019). Coaches' Perceptions and Intentions towards Entrepreneurship. Journal of Education and Learning, 8(2), 271-278.
  • The benefits of using technology in sport, 23 April 2021: https://www.technogym.com/gb/wellness/the-benefits-of-using-technology-in-sport/
  • TÜSİAD, 2003. “Türkiye’de Girişimcilik” Özet Bulgular 27 Şubat 2003 TS/BAS/03-018
  • Yüceol, N. (2018). Girişimcilik eğitimi alan kişilerin girişimci kişilik özellikleri ve girişimcilik eğilimi arasındaki ilişki üzerine bir araştırma (Master's thesis, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Yüzüak, E. (2010). Girişimcilik eğilimlerini etkileyen faktörler: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga İ.İ.B.F. örneği. Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Zhou, K. Z.,&Wu, F. (2010).Technological capability, strategic flexibility, and productin novation. Strategic Management Journal, 31(5), 547-561. Dio: https://doi.org/10.1002/smj.830
There are 38 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Sporda Psiko-Sosyal Alanlar
Authors

Yeliz Eratlı Şirin 0000-0002-6143-1133

Berna Can 0000-0003-1379-7920

İbrahim Şeker 0000-0002-7920-0624

Tayfun Şirin This is me 0000-0001-6305-0097

Publication Date September 20, 2021
Submission Date July 31, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 6 Issue: 3

Cite

APA Eratlı Şirin, Y., Can, B., Şeker, İ., Şirin, T. (2021). Futbol Antrenörlerinin Girişimcilik Eğilimleri ve Teknolojik Yeteneklerinin İncelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(3), 279-297. https://doi.org/10.31680/gaunjss.976372

ISSN: 2536-5339

Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi

16157

Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.