— The present study aims to investigate participants’ views on design processes of physically interactive computer games and critical points to be considered in these processes. For this purpose, four different physically interactive computer games (connecting on a camera and played without using mouse and keyboard) were developed. Two of these games have motion controlled interaction design, while others have motion driven interaction design. A total of ten students, including 5 boys and 5 girls participated to the study. The study findings revealed that design of camera screen in the game environment is very crucial for motion controlled interactive games. It was observed that participants’ motivation and interest to the games are getting higher when they interact with the game environment directly. Moreover, the results also suggested that game duration and the amount of physical movements required by the game should be considered carefully in the design process of physically interactive games
— game design physically interactive games motion-controlled interaction design motion-driven interaction design human-computer interaction
Bu çalışma fiziksel etkileşime dayanan bilgisayar oyunlarının tasarım aşamasında katılımcı görüşlerinin belirlenmesini ve buna yönelik dikkat edilmesi gereken konuların ortaya konulmasını amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında 4 farklı fiziksel etkileşimli (bir kamera aracılığıyla fare ve klavyeye bağlı olmadan oynanabilen) bilgisayar oyunu geliştirilmiştir. Oyunların 2 tanesi hareket kontrollü etkileşim tasarımına sahip iken, diğer oyunlar hareket yönlendirmeli etkileşim tasarımına sahiptir. Çalışmada 5 erkek ve 5 kız çocuk olmak üzere 10 öğrenci katılımcı olarak yer almıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre, fiziksel etkileşime dayanan oyunlarda kamera ekranının oyun içerisinde tasarımının önemli olduğu görülmüştür. Oyun alanı ile doğrudan etkileşime geçildiği oyunlarda katılımcıların motivasyonu ve oyuna karşı ilgilerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Bunun yanında fiziksel efor gerektiren bu tür oyunlarda oyun süreleri ve oyunculardan beklenen fiziksel hareketlerin de dikkatli belirlenmesi gereği ortaya çıkmıştır.
oyun tasarımı fiziksel etkileşimli oyunlar hareket kontrollü etkileşim tasarım hareket yönlendirmeli etkileşim tasarımı insan bilgisayar etkileşimi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 20, 2015 |
Submission Date | June 20, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 |