BibTex RIS Cite

-

Year 2013, Volume: 6 Issue: 1, 17 - 22, 07.05.2013

Abstract

─ Along with constructivist based education programs, changes in teaching methods and techniques became necessary as appropriate to students' interests, needs and the new conditions of time. In today's world where the knowledge and communication technologies are dominant, computers became an indispensable part of education. For this purpose, various methods are presented concerning the effective usage of computers in education. One of these methods is the Webquest method. In this study, Webquest which is a computer and internet based teaching method was introduced and its properties were explained.

References

  • (REFERENCES) Y. Gülbahar, F. Kalelioğlu, O. Madran, “Öğretim ve Değerlendirme Yöntemi Olarak Web Macerası’nın Kullanışlılık Açısından Değerlendirilmesi”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(2), 209-236, 2008.
  • Y. Gülbahar, F. Kalelioğlu, O. Madran, “Using Dynamic Webquest Approach in Teacher Education to Promote Project-Based Learning”, 8th International Educational Technology Conference, Anadolu University, Eskişehir, 2008.
  • Y. Gülbahar, R. O. Madran, F. Kalelioglu, “Development And Evaluation of an Interactive Webquest Environment: “Web Macerasi”, Educational Technology & Society, 13(3), 139-150, 20 İnternet: B. Dodge, Some Thoughts About Webquests, http://webquest.sdsu.edu /about_webquests.html, 13.03.2009.

Bir Öğretim Yöntemi Olarak Web Macerası (Webquest)

Year 2013, Volume: 6 Issue: 1, 17 - 22, 07.05.2013

Abstract

Yapılandırmacı anlayış temel alınarak düzenlenen eğitim programlarıyla birlikte öğretim yöntem ve tekniklerinde çağın şartları ile öğrenci ilgi ve ihtiyaçlarına uygun değişikliklere ihtiyaç duyulmaya başlanmıştır. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin hâkim olduğu günümüz dünyasında bilgisayarlar eğitimin vazgeçilmez bir unsuru haline gelmiştir. Bu amaçla bilgisayarların eğitimde etkin kullanımı ile ilgili olarak pek çok yöntem ortaya konmaktadır. Bu yöntemlerden biri de Web Macerası (Webquest) yöntemidir. Bu çalışmada, bilgisayar ve İnternet tabanlı bir öğretim yöntemi olan Web Macerası (Webquest) yöntemi tanıtılmış ve özelliklerinden bahsedilmiştir.

Anahtar KelimelerWeb macerası, bilgisayar destekli eğitim, internet tabanlı eğitim

References

  • (REFERENCES) Y. Gülbahar, F. Kalelioğlu, O. Madran, “Öğretim ve Değerlendirme Yöntemi Olarak Web Macerası’nın Kullanışlılık Açısından Değerlendirilmesi”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(2), 209-236, 2008.
  • Y. Gülbahar, F. Kalelioğlu, O. Madran, “Using Dynamic Webquest Approach in Teacher Education to Promote Project-Based Learning”, 8th International Educational Technology Conference, Anadolu University, Eskişehir, 2008.
  • Y. Gülbahar, R. O. Madran, F. Kalelioglu, “Development And Evaluation of an Interactive Webquest Environment: “Web Macerasi”, Educational Technology & Society, 13(3), 139-150, 20 İnternet: B. Dodge, Some Thoughts About Webquests, http://webquest.sdsu.edu /about_webquests.html, 13.03.2009.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ahmet Akçay

Abdullah Şahin

Publication Date May 7, 2013
Submission Date October 22, 2012
Published in Issue Year 2013 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Akçay, A., & Şahin, A. (2013). Bir Öğretim Yöntemi Olarak Web Macerası (Webquest). Bilişim Teknolojileri Dergisi, 6(1), 17-22.