Bu çalışmada lise 9. sınıf öğrencilerinin FATİH Projesi kapsamında kullanılan tablet PC'lere yönelik tutumları incelenmiştir. Tarama modeli kullanılarak yapılan araştırmada 220 kişilik çalışma grubu kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Beeland (2002) tarafından geliştirilen ve Sünkür, Şanlı ve Arabacı (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan “Akıllı Tahta Tutum Ölçeği”nin yeniden düzenlenmiş hali kullanılmıştır. Araştırmada toplanan verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde ve ortalama hesabı ile birlikte öğrencilerin tablet PC kullanımına yönelik tutumlarının cinsiyet, okul türü, bilgisayarı olup olmama değişkenleri açısından farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre tablet PC öğrencilerin ilgisini çekmekte ve onlara eğlenceli bir öğrenme ortamı sunmaktadır. Öğrenciler tablet PC kullanmaktan keyif almakta ve bu teknolojinin gelecekte iyi bir iş sahibi olmalarında etkisi olacağını düşünmektedirler. Öğrencilerin tablet PC'ye karşı tutumları cinsiyet açısından farklılık göstermezken, kendine ait bilgisayarı olan öğrenciler olmayan öğrencilere göre tablet PC'lere karşı daha olumlu bir tutum içerisindedirler.
Anahtar Kelimeler ― Tablet PC, tutum, FATİH projesi
Bu çalışmada lise 9. sınıf öğrencilerinin FATİH Projesi kapsamında kullanılan tablet PC'lere yönelik tutumları incelenmiştir. Tarama modeli kullanılarak yapılan araştırmada 220 kişilik çalışma grubu kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak ölçek kullanılmıştır. Araştırmada toplanan verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde ve ortalama hesabı ile birlikte öğrencilerin tablet PC kullanımına yönelik tutumlarının cinsiyet, okul türü, bilgisayarı olup olmama değişkenleri açısından farklılık gösterip göstermediğini belirlememek amacıyla bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre tablet PC öğrencilerin ilgisini çekmekte ve onlara eğlenceli bir öğrenme ortamı sunmaktadır. Öğrenciler tablet PC kullanmaktan keyif almakta ve bu teknolojinin gelecekte iyi bir iş sahibi olmalarında etkisi olacağını düşünmektedirler. Öğrencilerin tablet PC'ye karşı tutumları cinsiyet açısından farklılık göstermezken, kendine ait bilgisayarı olan öğrenciler olmayan öğrencilere göre tablet PC'lere karşı daha olumlu bir tutum içerisindedirler.
Anahtar Kelimeler ― Tablet PC, tutum, FATİH projesi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 3, 2014 |
Submission Date | February 3, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 7 Issue: 2 |