Research Article
BibTex RIS Cite

Trafik sakinleştirme çalışmalarında farklı kıvrımlama uygulamalarının sürüş simülatörü ortamında incelenmesi

Year 2019, Volume: 34 Issue: 4, 1793 - 1806, 25.06.2019
https://doi.org/10.17341/gazimmfd.571558

Abstract

Yerleşim
alanları içerisindeki yollarda yüksek hızda hareket eden araçlar en fazla
şikâyet edilen sorunlardan biridir. Yapılan aşırı hızlar sonucunda ise ölümlü
ya da yaralanmalı birçok trafik kazası meydana gelmektedir. Yaşanan bu kazaları
azaltabilmek amacıyla araçların hızlarını, trafik problemlerini ve buna bağlı
gürültü kirliliğini azaltan trafiği sakinleştirme uygulamaları
kullanılmaktadır. Bu çalışma kapsamında şehiriçi yollarda araçların hızlarını
azaltma ve kontrol etmede gelişmiş ülkelerde yaygın şekilde kullanılan fakat
ülkemizde örneği bulunmayan trafiği sakinleştirme uygulamalarından birisi olan
kıvrımlamalar araç simülatörü kullanılarak araştırılmıştır. Bu amaçla pilot
bölge olarak Akdeniz Üniversitesi kampüsü seçilmiş ve kampüs içerisindeki bazı
yollar üç boyutlu olarak modellenmiştir. Sürüş testleri sonucu elde edilen hız
verilerinden, ülkemiz sürücülerinin karakteristik özeliklerine cevap verebilen
en uygun kıvrımlamaların; bölünmüş dört şeritli yollar için aktif genişliği 3
metre, giriş ve çıkış açıları 45’er derece olan 10 (K10); bölünmemiş iki
şeritli yollar içinse aktif genişliği 2,7 metre, giriş açısı 60, çıkış açısı 30
derece olan 2 (K2) numaralı kıvrımlamanın olduğu belirlenmiştir. Ayrıca elde
edilen sonuçlardan, testlere katılan kişilerin yaptığı hatalı davranışlar
tespit edilerek çözüm önerileri üretilmiştir.

References

  • 1. Bahar, G. Guidelines for the Design and Application of Speed Humps. Report No. RP-038, 2007.
  • 2. Petersen, E.R. The Effectiveness of Low-Cost Traffic Calming Applications Appropriate for Main Streets Through Rural Communities. Master Thesis, Iowa State University, USA, 2006.
  • 3. TÜİK. Karayolu Trafik Kaza İstatistikleri. Türkiye İstatistik Kurumu, Ankara, 2015.
  • 4. Hass-Klau, C., Nold, I., Böcker, G. ve Crampton G. Civilised Streets: A Guide to Traffic Calming. UK: Brighton: Environmental & Transport Planning, 1992.
  • 5. Ewing, R. Traffic Calming State of the Practice Slide Seminar, Institute of Transportation Engineers, USA, September 1999, 1999.
  • 6. Barker, J. ve Baguley, C. "A Road Safety Good Practice Guide". Department for Transport, London, England, 2001.
  • 7. BTP. "Traffic Calming Component of the 2011 Transportation Plan's Street Desing Guidlines". Burlington Transportation Plan, 2011.
  • 8. LGAM. (2016). “Chicane”. Available: http://www.lgam.info/chicane (07.09.2016).
  • 9. Kastenhofer, E.O. "Traffic Calming, The Helpful Band-Aid, In Virginia When The State Dot Is 100+ Local Dpw". Institute of Transportation Engineers 67th annual Meeting, 1997.
  • 10. Macbeth, A.G. "Calming Arterials in Toronto". 68th Annual Meeting of the Institute of Transportation Engineers, 1998.
Year 2019, Volume: 34 Issue: 4, 1793 - 1806, 25.06.2019
https://doi.org/10.17341/gazimmfd.571558

Abstract

References

  • 1. Bahar, G. Guidelines for the Design and Application of Speed Humps. Report No. RP-038, 2007.
  • 2. Petersen, E.R. The Effectiveness of Low-Cost Traffic Calming Applications Appropriate for Main Streets Through Rural Communities. Master Thesis, Iowa State University, USA, 2006.
  • 3. TÜİK. Karayolu Trafik Kaza İstatistikleri. Türkiye İstatistik Kurumu, Ankara, 2015.
  • 4. Hass-Klau, C., Nold, I., Böcker, G. ve Crampton G. Civilised Streets: A Guide to Traffic Calming. UK: Brighton: Environmental & Transport Planning, 1992.
  • 5. Ewing, R. Traffic Calming State of the Practice Slide Seminar, Institute of Transportation Engineers, USA, September 1999, 1999.
  • 6. Barker, J. ve Baguley, C. "A Road Safety Good Practice Guide". Department for Transport, London, England, 2001.
  • 7. BTP. "Traffic Calming Component of the 2011 Transportation Plan's Street Desing Guidlines". Burlington Transportation Plan, 2011.
  • 8. LGAM. (2016). “Chicane”. Available: http://www.lgam.info/chicane (07.09.2016).
  • 9. Kastenhofer, E.O. "Traffic Calming, The Helpful Band-Aid, In Virginia When The State Dot Is 100+ Local Dpw". Institute of Transportation Engineers 67th annual Meeting, 1997.
  • 10. Macbeth, A.G. "Calming Arterials in Toronto". 68th Annual Meeting of the Institute of Transportation Engineers, 1998.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Makaleler
Authors

Metin Mutlu Aydın

Kadir Akgöl This is me

Banihan Günay

Publication Date June 25, 2019
Submission Date February 28, 2018
Published in Issue Year 2019 Volume: 34 Issue: 4

Cite

APA Aydın, M. M., Akgöl, K., & Günay, B. (2019). Trafik sakinleştirme çalışmalarında farklı kıvrımlama uygulamalarının sürüş simülatörü ortamında incelenmesi. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 34(4), 1793-1806. https://doi.org/10.17341/gazimmfd.571558
AMA Aydın MM, Akgöl K, Günay B. Trafik sakinleştirme çalışmalarında farklı kıvrımlama uygulamalarının sürüş simülatörü ortamında incelenmesi. GUMMFD. June 2019;34(4):1793-1806. doi:10.17341/gazimmfd.571558
Chicago Aydın, Metin Mutlu, Kadir Akgöl, and Banihan Günay. “Trafik sakinleştirme çalışmalarında Farklı kıvrımlama uygulamalarının sürüş simülatörü ortamında Incelenmesi”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 34, no. 4 (June 2019): 1793-1806. https://doi.org/10.17341/gazimmfd.571558.
EndNote Aydın MM, Akgöl K, Günay B (June 1, 2019) Trafik sakinleştirme çalışmalarında farklı kıvrımlama uygulamalarının sürüş simülatörü ortamında incelenmesi. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 34 4 1793–1806.
IEEE M. M. Aydın, K. Akgöl, and B. Günay, “Trafik sakinleştirme çalışmalarında farklı kıvrımlama uygulamalarının sürüş simülatörü ortamında incelenmesi”, GUMMFD, vol. 34, no. 4, pp. 1793–1806, 2019, doi: 10.17341/gazimmfd.571558.
ISNAD Aydın, Metin Mutlu et al. “Trafik sakinleştirme çalışmalarında Farklı kıvrımlama uygulamalarının sürüş simülatörü ortamında Incelenmesi”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 34/4 (June 2019), 1793-1806. https://doi.org/10.17341/gazimmfd.571558.
JAMA Aydın MM, Akgöl K, Günay B. Trafik sakinleştirme çalışmalarında farklı kıvrımlama uygulamalarının sürüş simülatörü ortamında incelenmesi. GUMMFD. 2019;34:1793–1806.
MLA Aydın, Metin Mutlu et al. “Trafik sakinleştirme çalışmalarında Farklı kıvrımlama uygulamalarının sürüş simülatörü ortamında Incelenmesi”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, vol. 34, no. 4, 2019, pp. 1793-06, doi:10.17341/gazimmfd.571558.
Vancouver Aydın MM, Akgöl K, Günay B. Trafik sakinleştirme çalışmalarında farklı kıvrımlama uygulamalarının sürüş simülatörü ortamında incelenmesi. GUMMFD. 2019;34(4):1793-806.