Yerleşim
alanları içerisindeki yollarda yüksek hızda hareket eden araçlar en fazla
şikâyet edilen sorunlardan biridir. Yapılan aşırı hızlar sonucunda ise ölümlü
ya da yaralanmalı birçok trafik kazası meydana gelmektedir. Yaşanan bu kazaları
azaltabilmek amacıyla araçların hızlarını, trafik problemlerini ve buna bağlı
gürültü kirliliğini azaltan trafiği sakinleştirme uygulamaları
kullanılmaktadır. Bu çalışma kapsamında şehiriçi yollarda araçların hızlarını
azaltma ve kontrol etmede gelişmiş ülkelerde yaygın şekilde kullanılan fakat
ülkemizde örneği bulunmayan trafiği sakinleştirme uygulamalarından birisi olan
kıvrımlamalar araç simülatörü kullanılarak araştırılmıştır. Bu amaçla pilot
bölge olarak Akdeniz Üniversitesi kampüsü seçilmiş ve kampüs içerisindeki bazı
yollar üç boyutlu olarak modellenmiştir. Sürüş testleri sonucu elde edilen hız
verilerinden, ülkemiz sürücülerinin karakteristik özeliklerine cevap verebilen
en uygun kıvrımlamaların; bölünmüş dört şeritli yollar için aktif genişliği 3
metre, giriş ve çıkış açıları 45’er derece olan 10 (K10); bölünmemiş iki
şeritli yollar içinse aktif genişliği 2,7 metre, giriş açısı 60, çıkış açısı 30
derece olan 2 (K2) numaralı kıvrımlamanın olduğu belirlenmiştir. Ayrıca elde
edilen sonuçlardan, testlere katılan kişilerin yaptığı hatalı davranışlar
tespit edilerek çözüm önerileri üretilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2019 |
Submission Date | February 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 34 Issue: 4 |