Şehirlerarası
otobüs firmaları, yolcularına güvenli, kaliteli ve konforlu yolculuklar
vadederek maksimum yolcu memnuniyetini elde etmeyi amaçlamaktadırlar. Çalışmada,
yapılan literatür taraması ve sektörde çalışan uzmanlarla görüşmeler
neticesinde, şehirlerarası otobüs firmaları için yolcuların kalite
beklentilerini değerlendirmek üzere hizmet, konfor, güvenlik, ulaşım, ekonomik
özellikler, müşteri ilişkileri şeklinde altı ana kriter belirlenmiştir. Her bir
ana kriter için beş alt kriter oluşturulmuştur. Bu kriterler dikkate alınarak,
çok kriterli karar verme yöntemlerinden biri olan Analitik Hiyerarşi Prosesi
yöntemiyle kalite beklentileri ağırlıklandırılmıştır. Yöntemde kıyaslama
yaparken kullanılan dilsel ifadelerde belirsizliği önlemek ve gerçeği daha iyi
yansıtmak için bulanık mantık yaklaşımına başvurulmuştur. Ağırlıklandırılan bu
otuz farklı alt kriterin kıyaslanmasıyla yolcuların kalite beklentilerine
yönelik bir önem sıralaması belirlenmiştir. Ayrıca dört farklı firma, belirlenen
kriterler özelinde kıyaslanmış ve sıralanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 28, 2022 |
Submission Date | September 27, 2019 |
Acceptance Date | August 5, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 37 Issue: 2 |