Bu çalışma, elektrikli araçların soğutucu tasarımında TRIZ (İnovatif problem çözme teorisi) yönteminin sonuçları ne kadar artırdığının nicel bir değerlendirmesini sunmaktadır. Problem tanımlandıktan sonra TRIZ çelişkiler matrisi ile inovatif prensipler uygulanmıştır. Özellikle maliyetli çözüm olmaması için geometrik parametreler esas alınmıştır. Yenilikçi çözüm için kanal giriş uzunluğu, kanat sayısı ve kanat türü parametrelerinin soğutma ve basınç kaybı üzerindeki etkisi Taguchi analizinde incelenmiştir. Kanal içi akış problemi sonuçları Comsol programında nümerik olarak gerçekleştirilmiştir. Maksimum ısı yayılımı ve basınç kaybı için en etkili parametrenin kanat sayısı (%83,11-%87,27) olduğu görülmüştür. Isı yayılımı açısından TRIZ analizi ile sonuç tasarımında, mevcut durumuna göre %6,6, basınç kaybı açısından %14,14 iyileşme gerçekleşmiştir. Ayrıca doğrulama çalışması için simülasyon ile Taguchi analizi sonuçları karşılaştırılmıştır. Sonuçların birbirine yakın olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | August 11, 2023 |
Publication Date | August 21, 2023 |
Submission Date | February 12, 2022 |
Acceptance Date | March 19, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 39 Issue: 1 |