In this study, PI control and One Cycle Control techniques of Fly-Back
Converter has been analyzed using PEM Fuel Cell. Fly-back converter is the most
commonly used SMPS circuit for power applications where the output voltage
needs to be isolated from the input main supply. Fly-back converters can both
step-up and step-down the input voltage. These converters have been used
various fields due to their properties of simply design and low cost especially
low input-high output facilities. As Fly-back converters are running, they have
to be preserve output voltage values according to not only changes of input and
reference voltage also changes of loads values. Generally, there have been more
solutions in order to provide constant output voltage. This paper aims at
designing of a Fly-Back converter by using PI Control and One Cycle Control
(OCC) techniques for constant voltage that is supplied by PEM Fuel Cell.
Therefore, system behaviors and simulation results have been explained in this
paper.
Bu çalışmada, PEM yakıt pilleri kullanılarak Fly-Back
Dönüştürücünün PI denetimi ve tek döngü denetimi teknikleri analiz edilmiştir.
Fly-back dönüştürücü, yaygın bir şekilde çıkış geriliminin giriş geriliminden
izole edilmesi gereken güç uygulamaları için anahtarlamalı güç kaynağı olarak
kullanılmaktadır. Fly-back dönüştürücü, giriş gerilimini yükseltir veya
düşürür. Fly-back dönüştürücüler düşük maliyet ve kolay tasarlanma özellikleri
sayesinde özellikle düşük giriş yüksek çıkış elde etmek amacıyla birçok alanda
kullanılmaktadır. Fly-back dönüştürücüler sadece giriş ve referans gerilim
değerinin değişmesi değil aynı zamanda yük değerindeki değişikliklere rağmen
çıkış gerilimini değerini sabitler ve korur. Genel itibariyle sabit çıkış
gerilimi elde etmek amacıyla birçok çözüm bulunmaktadır. Bu makale, PEM yakıt
hücreleri tarafından sağlanan sabit gerilim değerinin PI ve tek döngü denetim
teknikleri kullanılarak tasarlanmasını amaçlamaktadır. Sonuç olarak, sistem
davranışları ve benzetim sonuçları bu makalede açıklanmaktadır.
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: Özel Sayı (ISMSIT2017) |