Etiketleme çoğu paketlenmiş gıda için zorunludur ve tüketicileri ürün ile ilgili bilgilendirmek ve bilinçli seçim yapmasına yardımcı olmak için tasarlanır. Tüketiciler için çeşitli sebeplerle tüketmeyi tercih ettikleri gıdaları seçebilmek ve gıda ürünlerinin besin içeriği hakkında daha net bilgi sağlamak önemlidir. Gıda etiketleri tüketicilerin ürünleri daha sağlıklı değerlendirmesine ve seçmesine yardımcı olur. Tüketicilerin gıda seçimleri yapmak için ihtiyaç duydukları tüm beslenme bilgilerine erişmeyi isterler. Bu çalışmada yeni gıda ürünleri satın alırken etiket bilgilerini okuma davranışına ışık tutmak amaçlanmıştır. Tüketicilerin etiket bilgisine ne sıklıkta başvurduğu ve bu davranışlarında etkili olan faktörler araştırılmıştır. Tüketiciler için etiketin önemi ve etikete bakma sıklığı, gıda etiketini okumasını nelerin etkilediği, tüketicilerin yeni satın aldığı ürün etiketinde neyi aradığı sorgulanmıştır. Bu amaçla araştırmanın verileri Tokat ili merkez ilçede yaşayan 248 kişi ile yüz yüze anket yöntemi ile derlenmiş ve tüketicilerin gıda ürünleri satın almada etikete bakma sıklığı ve davranışı sıralı probit yönteminden yararlanarak yorumlanmıştır. Bireylerin ilk satın aldıkları gıda ürünlerinde etikete bakma sıklığında bireylerin yaşı, eğitim durumu, ürün içeriğini bilme isteği, GDO’lu olma durumunu bilme isteği ve ürünün üretildiği ülkeyi bilme isteğinin etkili olduğu anlaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Agricultural, Veterinary and Food Sciences |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Early Pub Date | December 30, 2022 |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 11 Issue: 3 |