The purpose of this study is to assign classroom management behaviors of the physical education teachers. The research has been carried out by comparative correlational survey model, 280 physical education teachers have attended who teach in Kırşehir, Aksaray, Konya, Kayseri and Yozgat provinces in 2007-2008 academic year. Feedbacks of 262 physical education teachers have been evaluated. The data of the research have been collected with “Physical Education Teachers Classroom Management Behaviors Scale”. In the study, physical education teachers’ classroom management behaviors; it has been observed that the physical education teachers have positive classroom management behaviors. In the study, while a significant difference in the term of sexuality has been observed on physical education teachers’ classroom management behaviors; it has not been observed any significant differences, attending in-service training and levels of school they teach in. Besides, no relation between physical education teachers’ professional experience and their behaviors on classroom management has been observed.
Physical education physical education teacher classroom management classroom management behaviors
Bu araştırmanın amacı; beden eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetimi davranışlarının tespit edilmesidir. Karşılaştırmalı ilişkisel tarama modelinde gerçekleşen araştırmaya 2007-2008 eğitim-öğretim yılında; Kırşehir, Aksaray, Konya, Kayseri ve Yozgat illerinde görev yapan 280 beden eğitimi öğretmeni katılmış, 262 beden eğitimi öğretmeninin cevapları değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmanın verileri, “Beden Eğitimi Öğretmenleri Sınıf Yönetimi Davranışları Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırmada, beden eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetimi davranışlarının olumlu düzeyde olduğu görülmüştür. Ayrıca, beden eğitimi öğretmenlerinin cinsiyet değişkeni açısından sınıf yönetimi davranışlarında anlamlı bir farklılığa rastlanırken, hizmet içi eğitim alma ve çalıştıkları okul düzeyi arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Bunun yanında beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki kıdem ve sınıf yönetimi davranışları arasında da anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır.
Subjects | Sports Medicine |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2010 |
Submission Date | March 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 15 Issue: 1 |
Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.
Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.