Abstract
Araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerine yönelik yeterliliklerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Çalışmaya 2018 – 2019 eğitim öğretim yılında Ankara ilinde görev yapan 65 kadın, 105 erkek olmak üzere toplamda 170 beden eğitimi ve spor öğretmeni katılmıştır. Veri toplama araçları olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve Pamuk, Ergun, Çakır, Yılmaz ve Ayas (2012) tarafından geliştirilen “Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeği” kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterlilikleri incelendiğinde cinsiyete göre (alan bilgisi, pedagojik alan bilgisi ve teknolojik pedagojik bilgisi), teknoloji kullanımına göre (alan bilgisi) ve görev yaptığı ilçeye göre (alan bilgisi) değişkenlerinde anlamlı farklılık görülmektedir. Fakat mesleki görev yılına göre bakıldığında anlamlı bir farklılık görülmemektedir.