Bu çalışmanın amacı, ortaokul 5‐8. sınıf öğrencilerinin bilişim teknolojileri ve yazılım dersi kapsamındaki kavram yanılgılarını tespit etmektir. Bu amaca yönelik olarak bilişim teknolojileri ve yazılım ile ilgili 21 temel sorudan oluşan üç aşamalı bir kavramsal test geliştirilmiştir. Geliştirilen test, 2014‐2015 eğitim‐öğretim yılında Konya İli merkez ve ilçelerinde yer alan 4 farklı ortaokulda öğrenim görmekte olan toplam 116 ortaokul öğrencisine uygulanmıştır. Bu bağlamda öğrencilerin, geliştirilen 3 aşamalı testteki her bir soru tipine verdikleri cevaplar betimsel olarak analiz edilmiştir. Testten elde edilen bulgulara göre, ortaokul öğrencilerinin bilişim teknolojileri ve yazılım dersi kapsamındaki kavramlara dair birçok eksik öğrenme ya da kavram yanılgısına sahip oldukları belirlenmiştir.
The purpose of this study, secondary school students (5‐8) levels, is to determine information technology and software courses within the scope of the misconceptions. For this purpose informatics technology and a three‐stage conceptual test consisting of 21 questions about basic software has been developed. Test was applied at 4 schools in Konya at 2014‐2015 year. 116 junior high school students were attended. According to applying test process, students, their answers to each question type in the developed 3‐stage tests were interpreted as descriptive. Finally, students have many misconceptions and missing learning concept about information technology.
Other ID | JA85NN99VD |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences and Field Education Studies |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2016 |
Submission Date | March 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 1 |