Bu araştırmanın
amacı, ilkokul 4. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan
“Maddeyi Tanıyalım” ünitesi kazanımlarının öğrencilerde gerçekleşme düzeyini
belirlemektir. Araştırmanın örneklemini Antalya ili Muratpaşa ilçesine bağlı
ilkokullar arasından amaçlı örnekleme tekniği ile seçilen bir devlet
ilkokulunun 4. sınıf öğrencileri, sınıf öğretmeni ve okul yöneticisi
oluşturmaktadır. Araştırmada karma araştırma yöntemlerinden yakınsayan desen
kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak başarı testi, gözlem ve
yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen
nicel veriler araştırmacı tarafından hazırlanan ve uygulanan başarı testinin
analizi sonucunda elde edilmiş olup bu verilerin analizinde ilişkili örneklemler
t-testi kullanılmıştır. Elde edilen nitel veriler ise araştırmacının on hafta
boyunca yapmış olduğu gözlem, sınıf öğretmeni ve okul yöneticisi ile yapılan
görüşme, ders kitabı ve öğretim programının incelenmesiyle sağlanmıştır. Elde
edilen nitel veriler, içerik analizi ile çözümlenmiştir. Elde edilen veriler
neticesinde “Maddeyi Tanıyalım” ünitesinde yer alan kazanımların öğrencilerde
gerçekleşmesi hususunda rol oynayan faktörlerin neler olduğu saptanmıştır.
Yapılan analizler sonucunda “Maddeyi Tanıyalım” ünitesi kazanımları kapsamında
öğrencilerin ön-test ve son-test puanlarının arasında istatistiksel açıdan
anlamlı bir fark bulunsa da elde edilen sonucun arzu edilen seviyede olmadığı
sonucuna varılmıştır. Yapılan gözlem ve görüşmeler sonucunda ilgili ünitenin
uygulanması hususunda bazı aksaklıkların yaşandığı fakat bu aksaklıkların
öğretmen, yönetici, öğrenci ve aile iş birliği çerçevesinde giderilmeye
çalışıldığı saptanmıştır. Bu bağlamda programın ilgili ünite bağlamında daha
etkili ve verimli yürütülebilmesi için program geliştiricilere, okul
yöneticilerine, uygulayıcılara ve araştırmacılara yönelik bazı önerilerde
bulunulmuştur.
Fen bilimleri öğretim programı İlkokul Maddeyi Tanıyalım Ünite değerlendirme Ünite değerlendirme
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Educational Sciences and Field Education Studies |
Authors | |
Publication Date | March 26, 2019 |
Submission Date | November 28, 2018 |
Acceptance Date | March 5, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 1 |