Engagement |
Bağlılık, öğrenci başarısı ve kalıcı öğrenme için önemli bir unsurdur. Söz konusu öğrenci bağlılığı olduğunda ise öğretim elemanı eğitim ortamında sağladığı öğretimin niteliği ile kritik bir role sahiptir. Bu nedenle, bu çalışma öğretim elemanlarının bağlılığı ile ilgili çalışmalardaki eğilimleri değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Öğretim elemanı bağlılığı, öğrencilerin kalıcı öğrenmesinde, kurumun kalitesinde ve daha da önemlisi öğrencinin kendi üretkenliğinde önemli bir faktördür. Bu çalışma öğretim elemanı bağlılığı ile ilgili yapılan araştırmaları betimlemesi ve genel bir resim ortaya koyması açısından önemlidir. Böylelikle yapılan çalışmanın bağlılık üzerine çalışan araştırmacılara alan yazındaki eksiklikleri görmeleri açısından yol gösterici olacağı düşünülmektedir. Öğretim elemanı bağlılığı ile ilgili alan yazında 2010-2015 yılları arasında yayınlanan araştırmalar; konu alanı, kuram ve model, eğitim dağıtım şekli, araştırma yöntemi, kullanılan istatistik ve toplanan verilere göre incelenip analiz edilmiştir. Yaygın olarak kullanılan veri tabanlarında bulunan 99 tam metin yayını gözden geçirilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, öne çıkan ana tema kurumsal faktörler olurken, alt temada ise kurumsal destekler olduğu tespit edilmiştir. İncelenen çalışmalarda JD-R modelinin ağırlıklı olarak kullanıldığı ve daha çok yüz yüze eğitimin ortamlarında araştırma yapıldığı dikkat çekmektedir. Korelasyonel çalışmaların yaygın olduğu, anketlerin en sık kullanılan veri toplama yöntemi olduğu görülmüştür.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Educational Sciences and Field Education Studies |
Authors | |
Publication Date | October 14, 2019 |
Submission Date | July 25, 2019 |
Acceptance Date | September 9, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 |