This paper is derived from a study of |
İletişim, mesleki yeterlilik ve becerinin bir
öğesi olarak etkili öğrenme sürecinin gerçekleşmesinin vazgeçilmez
unsurlarından biridir. Şüphesiz ki bu süreçte en önemli rol öğretmenlere
düşmektedir. Öğretmenin sınıf içierisinde sergileyeceği iletişim tarzı sadece
sınıf yönetiminde değil, olumlu öğrenme çevresinin yaratılmasında, öğrencinin
güdülenmesinde ve öğretmen ile öğrenci arasında değerlere dayalı bir ilişkinin
geliştirilmesinde de etmendir. Her insanı kendine özgü düşünce ve beklentileri
ile varlık gösteren bireyler olarak kabul eden değerlere dayalı yönetimin
öğretmenler tarafından sınıf yönetiminde etkili bir şekilde kullanılması da
öğrencilerin okul ve öğretmenler hakkındaki görüşleri üzerinde etkili
olmaktadır. Bu kapsamda çalışmanın amacını lise öğrencilerinin öğretmenlerinin
istenmeyen davranışlarına ilişkin algılarını belirlemek ve öğretmenlerin
sergiledikleri davranışlar ve etkileri konusunda farkındalık oluşturulmasını
sağlamak oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim
deseni kullanılmıştır. Araştırmanın
çalışma grubunun oluşturulmasında gönüllülük esas alınmış, toplamda 120 öğrenci
çalışmaya katılmıştır. Çalışmanın verileri seçilen bir konu üzerinde grup
mutabakatı ya da eylem planlaması yapmak amacıyla gerçekleştirilen yüz yüze
görüşmelerden oluşan nominal grup analizi tekniği kullanılarak toplanmıştır.
Çalışma bulguları öğretmenlerin istenmeyen davranışlarının öğretmenlik mesleği
genel yeterliliklerine ilişkin olduğunu göstermekte ve bu davranışların öğrenci
algısının değişiminde önemli rol oynadığını ortaya koymaktadır. Bu sebeple
öğretmenlerin mesleki bilgi ve becerileri ile sergiledikleri tutum ve
değerlerin iyileştirilmesine yönelik yapılacak çalışmaların öğrencilerin
öğretmen algılarını olumlu yönde etkileyeceği düşünülmektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Educational Sciences and Field Education Studies |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2019 |
Submission Date | July 4, 2019 |
Acceptance Date | November 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 3 |