Bu araştırmada, öğretmenlerin yalnızlık düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi ve yalnızlık olgusuna ilişkin görüşleri ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemleri bir arada kullanılmış, Nitel araştırma tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Öğretmenlerin yalnızlık düzeyleri bazı değişkenlere göre değişip değişmediğini belirlemek için nicel ve aynı zamanda öğretmenlerin neden yalnız hissettiğini ortaya koymak için de nitel yöntemden yararlanılmıştır. Araştırmanın nitel çalışma grubunu Sivas ilinde 10 öğretmen oluşturmaktadır. Nicel araştırma yönteminde 308 öğretmene UCLA yalnızlık ölçeği uygulanmış ve öğretmenlerin yalnızlık düzeyleri incelenmiştir. Nicel veriler, frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri ile bağımsız t testi ve tek yönlü varyans analizi ile değerlendirilmiştir. Nitel veriler üzerinde ise içerik analizi yapılmıştır. Bu veriler ya da açıklamalar, bulgulara özgü durumlardır; sonuçlara ilişkin değildir. öğretmenlerin orta düzeyde kendilerini yalnız hissettiklerini ortaya koymuştur. Öğretmenlerin yalnızlık düzeyleri, cinsiyete göre farklılık oluştururken, öğretim dalı, kıdem ve gelir düzeyi gibi diğer değişkenlere göre anlamlı farklılık içermemektedir. Öğretmenlerin çoğu, zayıf sosyal ilişkileri nedeniyle yalnızlık yaşadıklarını ifade etmişlerdir. Sonuç olarak, okul etkinlikleri, toplantılar, geziler, projeler vb. okul müdürleri tarafından önerildiği gibi organize edilebilir ve öğretmenlerin yalnızlıkları azaltılabilir. Ayrıca öğretmenlerin farklı bir arkadaş grubunda zaman geçirmeleri de önerilebilir. Öğretmenlerin kendilerini iyi hissetmelerine yardımcı olmak için hobiler ve aktivitelere yer verilebilir. Genel anlamda öğretmenlerin okul içerisinde yalnızlık çektiği ve erkek öğretmenlerin bayan öğretmenlere göre daha yalnız oldukları ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin yalnızlık düzeylerinde hizmet süresi, branş ve gelir düzeylerine ait değişkenlerde yalnızlıklarında herhangi farklılık görülmemiştir.
This study aims to shed light on teachers' loneliness levels at work with the reasons and consequences of loneliness according to teacher opinions. In this research, qualitative and quantitative research methods are used together and semi-structured interview form, which is one of the qualitative research techniques, is also used. The quantitative method is used to determine whether teachers' loneliness levels vary according to some variables, and also qualitative method is used to reveal why teachers feel lonely. The qualitative study group of the research consists of 10 teachers from Sivas province. In the quantitative research method, UCLA loneliness scale has been applied to 308 teachers and the loneliness levels of these teachers have been examined. Quantitative data have been evaluated with frequency, percentage, arithmetic mean and standard deviation values, independent t-test and one-way analysis of variance. Content analysis is performed on qualitative data. These data or statements are specific to the findings; it is not related to the results. It is revealed that teachers felt lonely at a moderate level. Teachers' loneliness levels make a difference according to gender, while there is no significant difference according to other variables such as education branch, seniority and income level. Most of the teachers state that they are lonely due to their weak social relationships. As a result, school events, meetings, trips, projects etc. can be organized as suggested by school principals and teachers' loneliness can be reduced. It may also be suggested that teachers spend time in a different group of friends. Hobbies and activities can be included to help teachers feel good. In general, it has been revealed that teachers are lonely in the school and male teachers are even more lonely than female teachers. There was no difference in loneliness of teachers in variables related to service time, branch and income levels in loneliness levels.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Educational Sciences and Field Education Studies |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2021 |
Submission Date | April 15, 2020 |
Acceptance Date | March 21, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 1 |