BibTex RIS Cite

Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi

Year 2015, Volume: 35 Issue: 3, 0 - 0, 15.12.2015

Abstract

Matematik eğitiminin başlıca amacı, öğrencilere matematiği anlayarak öğrenecekleri ortamlar sunmaktır. Araştırmalar, bu ortamların matematiksel kavramların çoklu temsillerini içerecek şekilde düzenlenmesi gerektiğini işaret etmektedir. Bu çalışmanın amacı, 10. sınıf öğrencilerinin çoklu temsillerle zenginleştirilmiş öğrenme ortamlarında, düzlem dönüşümlerine yönelik kavramsal anlamalarını, geliştirdikleri iç temsiller kapsamında belirlemektir. Bu amaç gereği öteleme, dönme, yansıma ve homoteti dönüşümlerinin çoklu temsilleriyle çalışan dört 10. sınıf öğrencisiyle, söz konusu dönüşümlere yönelik görev temelli yarı yapılandırılmış birebir görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bulgular, öğrencilerin matematiksel kavramların çoklu temsilleri olan sözel, görsel, cebirsel temsiller ve manipülatiflerle geçirdikleri deneyimlerin kavramsal anlamalarına yön verdiğini göstermektedir. Öğrenciler bu temsilleri kullanarak, kavramlara yönelik uygun iç temsiller geliştirebildikleri ölçüde sağlam bir kavramsal anlama inşa edebilmektedir.

 

Year 2015, Volume: 35 Issue: 3, 0 - 0, 15.12.2015

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Hilal Gülkılık

Hasan Hüseyin Uğurlu

Nejla Yürük

Publication Date December 15, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 35 Issue: 3

Cite

APA Gülkılık, H., Uğurlu, H. H., & Yürük, N. (2015). Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3).
AMA Gülkılık H, Uğurlu HH, Yürük N. Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi. GEFAD. December 2015;35(3).
Chicago Gülkılık, Hilal, Hasan Hüseyin Uğurlu, and Nejla Yürük. “Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine Ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 35, no. 3 (December 2015).
EndNote Gülkılık H, Uğurlu HH, Yürük N (December 1, 2015) Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 35 3
IEEE H. Gülkılık, H. H. Uğurlu, and N. Yürük, “Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi”, GEFAD, vol. 35, no. 3, 2015.
ISNAD Gülkılık, Hilal et al. “Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine Ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 35/3 (December 2015).
JAMA Gülkılık H, Uğurlu HH, Yürük N. Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi. GEFAD. 2015;35.
MLA Gülkılık, Hilal et al. “Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine Ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 35, no. 3, 2015.
Vancouver Gülkılık H, Uğurlu HH, Yürük N. Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi. GEFAD. 2015;35(3).